Erfaringer med gamle facadedøre - ift. kulde og træk?

Hej, vi har et gammelt hus med en moderne dør. Jeg er fristet af at købe en ældre 3,5 cm facadedør med et par ruder i enkeltlagsglas. Jeg er dog nervøs for træk og kulde. 

Er der nogen her, der har erfaringer med gamle facadedøre?  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

de gamle døre har ikke 3 punkt paskvil eller double tætningsliste så der vil det helt sikker kommer til at trække. Alle de gamle døre jeg har været ude og skifte til nye har den sat sig så meget at der simpelhen kan komme sne igennem toppen når vinden stod rigtigt.

jeg ville se hvad det koster at få fat en en 2 lags eller 3 lags dør som ligner den gamle dør du vil have 

Det vil givet være et kompromis, afhængig af kvaliteten af den gamle dør. Jeg er dælme ikke imponeret over kvaliteten af moderne døre i 15.000 kroners klassen. Det er jo bare finer/MDF og isolering. AT bruge 20.000 på at få en ny dør i, skal ses i forhold til glæden ved en smuk gammel dør og en tusse ekstra om året i varmeregning . 

Alternativt kan du få lavet en ny dør efter gammel standard med moderne isolering. (Se http://www.snedkeriet-optimisten.dk) Men det koster 40.000 plus installation.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis