Opsætte filt på celotex plader?

Jeg står i den situation, at jeg har købt et hus, hvis ydermure består af den klassiske kombination af letbeton og celutex plader. Hvis jeg regnede med at skulle bo i huset på lagt sigt, ville jeg naturligvis fjerne celutex pladerne (brandfare, risiko for svamp etc.), men da vi regner med at rive huset ned om 5-10 år, overvejer jeg at lade dem sidd. Derhar ikke tidligere været fugtproblemer, så det ville være mærkelig om de skulle opstå nu.

Jeg har imidlertid i sinde at rennovere lidt indvendigt, bl.a. skal alt tapet rives ned, og så påtænker jeg at opsætte filt. Men kan man gøre det direkte på celotexpladerne? Umiddelbart går de lidt istykker, når tapetet pilles af, men jeg tror nemt at de kan slibes plane med en rystepudser.

Alle forslag og idéer modtages med kyshånd :)

Jeg står i den situation, at jeg har købt et hus... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når du pudser op (hvor det er gået galt) ville jeg bare male  uden på det. Forankrings grunder + grunder + maling. Det er flot med lidt rustik overflade, så alt det spartling ville jeg undgå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Tak for de gode svar! Det virker super godt med at skære hovedet af sømmene

Jeg er dog lidt urolig for, om rusten måske kan trække ud og farve væggen på sigt, efter at den er blevet malet. Tror i, at det vil være et problem?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også