Olieopsuger

Er nysgerrig på, hvordan olieopsugerne så har virket i praksis. Jeg Ved at Biltema sælger flere modeller bl.a. En til 500 kr. Og de siger at de kun har haft 2 reklamationer ud af 100 som de har solgt. Den stikkes ikke ned gennem oliepindens rør, men ned hvor der påfyldes olie, så vidt jeg forstår.

I biltema snakkede jeg med en medarbejder om det med bundslam og han anbefalede at anvende noget motorrens og lade bilen kører i et vis tidsrum og så tage det på med sugeren. Er det nok til at tage bundslammet?

Er der nogen som kan give feedback inden jeg farer ud og køber en olieopsuger fra Biltema.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en, fra briggs & stratton.

En kugleformet en, med en håndpumpe som danner vaccum.

Den virker rigtig godt, og koster ~400kr mener jeg. 

Har også en fra biltema. den har det med at klappe sammen i beholderen

En sumppumpe er udmærket når motoren er lavet til tømnings metoden. Desværre er en bilmotor ikke egnet da man ikke kan få slangen ned i det laveste punkt på bundkaret og dermed få tømt motoren helt. Det problem med en halv tømning har faktisk kostet en hel det turboer på både ford og franske biler grundet proppen til aftapning var fejlplaceret. Lejerne har heller ikke haft godt af den omgang men har dog holdt længere end turboerne. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

En oliesuger kan da godt bruges, men man får ikke alt olien suget op, er min erfaring.

Du kan jo prøve at suge olien op, og derefter skrue bundproppen af, så får du en god fornemmelse af hvor effektivt det er, tror det kan svinge en del fra de enkelte  bilmodeller.

Men motorolien skal være varm.

Jeg har brugt sådan en proff. suger så det var ikke pga. en dårlig suger.

https://jenslinde.dk/produkt/alfa-oliesuger/

Vi prøver igen, i morgen --

Det virker til at være en dyr model, og jeg ved ikke om det bliver for meget at give for sådan en opsuget, hvis den ikke kan suge det hele op

Hvis jeg havde en af de omtalte modeller, ville jeg sætte et OEM bundkar på. Men det er vel ikke derfor du spørger. Hvor skal du have olie op fra ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis