Tung opgængning - delvis i leca :-/

Hej alle.

Jeg skal sætte en såkaldt chin-up bar op på en væg. Den vejer ca. 25 kg. og den skal kunne bære 100+ kg. Hullerne er fordelt som nedenfor - de to øverste huller i hver siden er perfekte. 14 mm. betonankre sidder perfekt. Men de nederste 3 huller i hver side er desværre i leca :-( 

Kan jeg bore betonankre ind og så f.eks. lime dem fast med betonlim? Vil det fungere?

Pft. for hjælpen :o)

o          o <<<<< Sidder perfekt i sten

o          o <<<<< Leca


o          o <<<<< Leca

o          o <<<<< Leca



Mvh.

AndreasGJ
+45 3110 1929
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med de 2 øverste på 14 mm beton ankre ville jeg ikke være nervøs for helt at undvære de nederste 6 huller. 

Du kan godt lime i leca, men det er noget porøst så der skal bruges meget lim. Så det kommer lidt an på hvilken form den lim har. Jeg har god erfaring med almindelige plastrawl plugs. De skal være af de lange og så lidt tykkere skruer end der ellers anbefales. 

Kilebolte, betonankre eller ekspansionsbolte dur ikke alene i leca. De smadrer materialet på det lille stykke de trykker udad.

Har lige googlet chine-up bar, der fik jeg mig noget af en overraskelse. Troede det havde noget med spiritus at gøre.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så fik jeg hængt min chin-up bar op :o) 

Man kan ikke rigtig se det, men den er altså 131 cm. bred og vejer 25 kg. i alt...

Jeg endte med at bruge forankringsmasse i de 6 nederste huller - fyld hullet ud og sæt betonanker i (det må gerne gå lidt stramt). Selvom det er leca-blokke, så sidder de altså rigtig godt fast nu (håber jeg...) 

Jeg har i hvertfald været oppe og hænge i den flere gange! :-D :-D :-D




Mvh.

AndreasGJ
+45 3110 1929
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis