Dør skadet under skift af lås

Sådan her ser min dør ud efter udskiftning af lås 😒

Jeg tænker at det der ikke er skide smart i forhold til indtrængning af vand. Kan det repareres? 😊 

Mvh Tina 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spartel op med polyfilla og mal.

Den forkromede løsning ville være at indsætte en lus. Altså skære et rent "hul" i døren og så indsætte et nyt stykke træ, med lim, og så slibe og male.
Men en god træ filler og efterfølgende slibning og maling kan sagtens gøre det   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kan man godt bruge filler så det holder? Der er jo tre "flader"  på det manglende, hvor kun en møder træ og de to luft?


Mvh Tina 

Det har ingen indflydelse på tæthed af døren, gummilister sidder på indersiden, eller i karmen. Hvis der gøres "rent" så der ikke sidder maling tilbage i skrammen, kan du lave det med linolie kit. Det er lidt ligesom modeler voks at arbejde med, når du masserer en lille klump i hånden. Det kan presses ind, formes og males over. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Brug kemisk træ f.eks som den her https://www.silvan.dk/plastic-padding-kemisk-trae-traefylder-lysebrun-180-ml?id=2863-1855143&gclid=CjwKCAjwk9HWBRApEiwA6mKWac6eIQojrEr0xwrbuTMx-Kwh43xhw81HDLfw1tALdAEHjkjqJreHQBoCKpAQAvD_BwE


Og mal efter 



Tusind tak for de mange input :-) 

Jeg ville også bruge kemisk træ. Vejledning her: http://www.pattex.dk/gor-det-selv/plastic-padding/plastic-padding-home/kemisk-trae.html

Enig i kemisk træ. Med det mængde, der er behov for, ville jeg finde en udgave med en tube til hhv. pasta og hærder. Dels er det lidt billigere pga. den mindre mængde, dels er blandingen af pasta og hærder nemmere at styre.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også