Træ og jordkontakt

Jeg skal til at bygge et isoleret skur. Jeg tænker at lave det med punktfundament og en isoleret trærem i bunden. Da grunden skråner lidt (ca 40 cm over 5 meter) og jer ikke er interesseret i at skuret kommer til at stå og svæve i luften i den ene ende tænker jeg i en løsning hvor jeg kan grave ud i den lille "skrænt" og så få træremmen ned i niveau med det laveste punkt på grunden.

Mit spørgsmål er så om jeg kan beskytte træremmen mod fugt ved at lave den løsning på tegningen. Jeg ved ikke om eternitpladen beskytter nok mod fugt. Jeg har også tænkt at jeg kunne lægge en række kantblokke på ydersiden, eller måske en strimmel styrolit. Nogle gode ideer?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror godt det kan lade sig gøre men der er to ting jeg ville overveje.

At der kommer nogle afstandsklodser så der ikke er direkte kontakt mellem remmen og eternitpladen. Så kan den blive ventileret på bagsiden.

Hvad med regnvand der løber ned af skrænten? Og måske fra taget? Måske der kunne lægges en række fliser der skråner væk huset så regnvand bliver ledt udenoim?

Styrolitplader kan ikke holde til at være eksponeret for vind og vejr.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

istedet for at stille remmen på punktfundament, ville det så ikke være muligt at lave et fundament hele vejen som så er med til at holde på jorden det kan jo laves forholdsvist nemt af fundablokke med noget armeringsjern i, ganske vist en lidt dyrere løsning men langt bedre i mit hoved 

Jeg ville pjaske et tykt lag tjære på det træværk, der har jordkontakt. For ikke så længe siden hev jeg en tjæret stolpe op af jorden. Den var sat i 1972 og var som ny!


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis