Udskiftning fra halogen til led gu10 pærer

Hej da jeg ombyggede min 1 sal om fik jeg sat spot op af mærket sunflux 4.5w dem herhttps://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-paerer-gu10/p/sunflux-led-paere-5w jeg  fik sat 6 stk op i 2 af rummene og 5 stk i det sidste rum de er tilsluttet sammen med denne lysdæmper her som skulle være beregnet til led pærer https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-lysdaempere/p/lk-fuga-skydelysdaemper-led-s-120w det hele er tilsluttet af en eletrikker men når dæmperen står på fuld power så lamer dæmperen en lille smugle men når den skrues helt ned på laveste niveau så lamer den meget samt når den står i midten hvordan kan det være når den er beregnet til de led pærer? ☺️ 

Mvh 

Loller007

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kommer støjen fra selve dæmperen, eller fra dine lyskilder?


Elektronikteknikeren

Du kan være uheldig at dæmperen er dårligt samlet, rent mekanisk. Så den summer i spolen.

Forsøg at få den byttet til en ny.


Elektronikteknikeren

Okay det lyder mærkeligt når det er sådan en dyr kontakt jeg lavede det sidste år så jeg tror ikke at de bytte det til nyt desværre 

Okay hehe 😀 men det er ikke nyt det med at de summer jeg har set flere indlæg med det samme problem nemlig 😉 

Det er en form for mekanisk sving som opstår som resultat af den tilsluttede belastning, lyskildernes egen indbyggede elektronik, ledningslængde mv.

Men grunden er at der sidder noget i dæmperen som kan vibrere ved det hørbare område.

Du kan prøve om det hjælper at stramme skruerne der holder dæmperen på plads.

Da man ændrer reaonanen af dæmpere en smule. Men ellers er det altså at prøve med en ny.


Elektronikteknikeren

Okay tak for alle jeres svar i er til en stor hjælp 👍😀 hvis jeg prøver en ny skal jeg så prøve en magen til den jeg har i forvejen? ☺️ 

Resonans kan næsten kun komme fra spolen. Har jeg ikke ret i det. Derfor lidt klar neglelak måske kunne dæmpe det lidt.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg ved ikke hvor det kommer fra andet end at det er kontakten der lamper når lyset er tændt 🙄

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis