Kan man reparere en boremaskine?

Min  boremaskine har besluttet sig til at det eneste bor, den kan arbejde med, er en str. 5 murbor. Det er i hvert fald det bor, den har bidt sig fast i og nægter at slippe 🙄

Den har truet med det før, hvor jeg har kunnet lokke for den, men denne gang er den uhjælpeligt stædig. 

Kan man reparere på sådan en? Kan det svare sig? Det er en black and decker, som nok lige har ramt den forkerte side af to år, og som ikke er sådan særligt overbrugt... 

Mvh Tina 

Min  boremaskine har besluttet sig til at det... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der forstår trådstarter rigtigt så har borepatronen sat sig fast , derfor kan man ikke dreje patronen for at få boret fri , prøv at slå patronen let med en hammer hele vejen rundt , det burde hjælpe.

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
karl smart skrev den 14-04-2018 10:10:37

Hvis der forstår trådstarter rigtigt så har borepatronen sat sig fast , derfor kan man ikke dreje patronen for at få boret fri , prøv at slå patronen let med en hammer hele vejen rundt , det burde hjælpe.

vil det ikke hjælpe og varme patronen op med en varme blæser så metallet kan udvide sig ?

hvis boret ikke er i bund i patronen, kan du save det over og give stumpen i kæberne een på hatten ned i bund.

Boret er frigjort fra maskinen, tusind tak for hjælpen til jer alle :-) 

Fortæl hvordan 😀

Elektronikteknikeren

Gregersen, jeg er faktisk ikke helt sikker, men jeg tror metoden "manuelt greb ved stærk mand" blev benyttet 😁😁

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis