Er min varmtvanddbeholder defekt?

Hej! Jeg har en 80 l el-varmtvandsbeholder hængende (MegaTherm?), som får relæet til at slå fra. Når jeg skruer ned for varmen, så hopper relæet ikke fra, men skruer jeg op for varmen til hvor den siger et lille klik, så sker det igen... Kan varmelegemet være defekt, eller skal hele beholderen mon skiftes? 

(Fedest, når der kommer en køber med en sagkyndig på søndag og skal tilse huset...)

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som du beskriver problemet, er det varmelegemet, der er årsagen til, at relæet kobler ud. Alt afhængig af beholderens alder, er det måske lettest/billigst at skifte beholderen.


fase
S. Fabrin skrev den 13-04-2018 09:23:52

Som du beskriver problemet, er det varmelegemet, der er årsagen til, at relæet kobler ud. Alt afhængig af beholderens alder, er det måske lettest/billigst at skifte beholderen.

 Jeg stod i samme situation for cirka 5 år tilbage. Jeg ringede til dem hvor jeg kunne se beholderen var købt hos. Det var noget med, at det SKULLE være den samme, ellers ville det blive dyrt ifht. rørlængden ikke ville passe. Kan jeg huske forkert, eller er den mon god nok? Jeg ringede derud igen, men det er nok meget usikkert, at de skulle ligge inde med en magen til desværre.. Venter på hans tilbagemelding. 

Du kan prøve at undersøge varmelegemet, om du kan nøjes med at skifte det.


fase
S. Fabrin skrev den 13-04-2018 09:37:24

Du kan prøve at undersøge varmelegemet, om du kan nøjes med at skifte det.

 Det er en udgået model, så tvivler stærkt på, at jeg kan finde varmelegemer til den. Jeg kan vel ikke benytte mig af Metro's?

Selv om det er en udgået model, kan det sagtens være muligt at få reservedele til den. Du kan søge på reservedele til hvidevarer, så kommer der flere firmaer, der har reservedele.


fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 13-04-2018 10:22:01

Selv om det er en udgået model, kan det sagtens være muligt at få reservedele til den. Du kan søge på reservedele til hvidevarer, så kommer der flere firmaer, der har reservedele.

 Nå... Desværre ingen beholder hos det gamle firma, hvor den er købt hos. Det er heller ikke muligt at skaffe et varmelegeme. Den der hænger på min væg er en 80 liters model. Kunne jeg mon være svine heldig, at denne fra harald nyborg passer? https://www.harald-nyborg.dk/p6884/vandvarmer-80ltr-carlsbad 

kom lige med mærke og model nummer, den fra harald passer sikkert ikke


og selv om en modedl gik ud for 10 år siden så kan man NEMT finde reservedel.

mfrost skrev den 13-04-2018 15:18:50

og selv om en modedl gik ud for 10 år siden så kan man NEMT finde reservedel.

 

Jeg har søgt lidt, men måske er det mig der ikke er så skarp til det. Alt hvad jeg kan se er et VVS nr: 37 3992 008 og et Ref: 0000340827 Og på fronten står der bare "MegaTherm" - Hvis nogen kan give mig et link eller lign. ville jeg være dybt taknemmelig. 

Gå ind på www.billigvvs.dk og søg. Det er måske nemmere at ringe til Megatherm og forelægge dem problemet. De vil sikkert kunne anvise dig en leverandør, hvis de ikke selv vil sælge dig et varmelegeme.


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis