Installation af vaskemaskine

Er der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig hvad det vil koste at få gjort rørene klar så jeg kan sætte en vaskemaskine til i køkkenskabet ved siden af. Der har aldrig været en vaskemaskine før. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Lidt smartere hvis du havde taget tingene ud af vaskeskabet, så man kan se hvor de 2 kobber rør kommer fra. Prøv med 2 nye billeder, en fra hver side af afløbet, og uden dunke og flasker i skabet. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tusind tak for dit svar, jeg har taget nogle nye og forhåbenligt bedre billeder :-)

Lige bag dunken er der en kuglehane. Der må der kunne påsættes et t-stykke med udtag til vaskemaskine. Hvis du alligevel skal have en VVS-er ud, så ville det være en ide at skifte det lodrette rør, som tilsyneladende er rustet op - der sidder en nødtætning på røret.

I afløbet skal der indsættes et grenrør med studs til vaskemaskinene afløbsslange.


Søren O

Så kan man se at det er en ret simpel VVS opgave. Men mon du ved hvad de 2 lodrette rør går til. Er det vand til næste etage eller kan de fjernes. ?

Men det er jo kun den ene del, der skal også laves noget strøm. Og der skal der sikkert trækkes kabel fra sikrings tavle, eller måske henne fra komfur. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er rør der går op til overboen. Der findes et strømstik med jod ligeoven over det skab den skal stå i, så tænkte man kunne sætte den til der. 

Njaaaa det kan måske godt gå an, men en vaskemaskine  bruger ret meget strøm under opvarmning. Det stik hører sikkert under en lysgruppe hvor der i forvejen er noget andet der kører på, så det er uvist om sikringer springer. Men det er ikke farlig, så det er da værd at prøve. Er det 10 Ampere sikringer, kan de sikkert skiftes til 13 A 

Nogen gange kan stikkontakt ikke holde til sådan belastning, så kan du se at den bliver lidt brun. 

Men jeg anbefaler at det kommer på en gruppe med 16 A sikringer, og tilslutningen er i tilsvarende materiel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg siger tak fordi i tog jer tid til at svare, og er glad for at høre det godt kan lade sig gøre uden der koster en formue :-) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis