Optagning af 4 marmorfliser i gulv

”Hej

Jeg har et mindre "projekt". Jeg skal have taget 4 marmorfliser op i bryggerset rundt om et gulvafløb, hvor VVS ‘Eren har lavet gulvafløbetuden af man kan komme til at rense kloakken.  

Jeg kan derfor ikke få renset gulvafløbet.

Der er i forbindelse med, at fliserne er blevet lagt foretagetvådrumssikring.

Jeg har prøvet med en multisliber.

Dette for at være sikker på at de øvrige fliser ikke bliverbeskadiget.

Men det er besværligt og meget tidskrævende at få fliserne op pådenne måde.

Kan I anbefale en anden måde at få fliserne op på?

Det skal siges at der før der blev støbt gulv er nedlagt varme igulvet.

Den type, som kun fylder ca. 3 cm.

På forhånd tak for hjælpen ”


<p>&#160;</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer lidt an på hvor store de er. Men ved kraftig opvarmning går fliselim løs. Du skal have fuger slebet væk først. Er det større fliser må du dække over med en kasse så du kan koncentrere vrmen på fliserne. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En kasse uden bund, som kan holde varmen inde, så det kun påvirker 1 flise. Så blæser du meget varm luft derind, eventuelt med en varmepistol. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det fik jeg lavet da et fjols borede et elkabel i gulvet/loftet over. Det er en pyramideformet metal"kasse" hvor der sidder en varmluftblæser i toppen. "Kassen" passer præcist over flisen, dvs. 30 x 30 cm (eller andre mål).

Men, men, men ... med til historien hører, at flisen skal varmes op til ca. 600 grader før fliseklæberen slipper. Glem alt om hårtørreren, det er en prof varmeblæser der skal til.

Det er efter min mening ikke LDS-arbejde, risikoen for at knække fliserne er høj. Men hvis du kan skaffe udstyret, så skal fugerne selvfølgelig fræses op først.


Det lyder som en mulighed.
Men det tør jeg ikke give mig i kast med.

En er en autoriseret VVS'er, som har lavet fejlen.
Jeg var desværre ikke standhaftig nok til at få lavet det om med det samme.
Nu kommer jeg til at betale for det én gang til.

Surt show.

Så det er nok den langsomme metode, som jeg må anvende.

Du skal have mange tak for inputtet  

 Hilsen

Anne






<p>&#160;</p>
Annonce

Altså man kan godt gøre det ved hjælp af en ukrudts brænder og metal kasse i Ca 35x35  men det egner sig ikke til at prøve det af i et almindeligt hus.  Institutioner (TOMME) eller garager eller andre store områder. Og nok ikke et typisk gør det selv projekt. I din situation ville jeg kradse fugerne ud, hugge en passende trekant af 1 af fliserne med mejslen, derefter hugge skråt ind under flisen og vippe dem op en efter en. Regn ikke med at nogen overlever. Derefter med trekant sål på finecutteren. En gul dims med diamanter på. 


km

Tak for dit svar. Det prøver jeg.-
Jeg har nye fliser, så det gør ikke noget, at de ikke "overlever".

Hilsen

Anne



<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis