Åh nej. Fugt i kolonihavegulv - hjælp!

Hej! :-) 

Jeg har et kolonihavehus, hvor jeg lige har pillet gulvtæppe og undergulv op, for at nivellere (alfix planemix 50) og få lagt et nyt undergulv og klick-gulv ovenpå. Så så jeg idag, at der var nogle fugtskjolder længst med sydvæggen og spånpladerne buede nedad en del ift resten af gulvet, som dog er en lille smule bulet, men ikke mere end et par mm pr. to meter... ikke så godt. Jeg havde ikke nogen fugtmålere i huset, og kunne ikke helt mærke eller lugte nogen fugt, så jeg (ja jeg ved ikke så meget - men jeg bruger hvad jeg har :-D ) to lidt hvid spartelmasse og klattede tyndt ud et par steder, for at se, hvis det sugede noget op - og det gjorde det sgu. Spartelmassen blev svagt brun-skjoldet et enkelt sted. Jeg har en luft til luft-pumpe i det samme rum, som har kørt på 16 grader hele vinteren, og jeg tænker at det burde være nok indefra, så jeg skal selvfølgelig ud og se, hvor kilden er henne. (Jeg mistænker dårlig luftcirkulation pga. en opsat fiberbetonplade længst med hele sydsiden af huset, så den bliver fjernet i morgen.)

MEN...  så kom jeg i tanke om, at de forrige ejere havde sat en varmtvandsbeholder op under køkkenvasken uden at tilslutte den til husets to haner. Jeg er langt fra klog på nogen af de her områder - so bare with me! ) ... spørgsmålet er - hvis jeg nu lægger vandrør længst med siderne i gulvet hele vejen til badeværelset (ca 15m), kan jeg så støbe det ned i nivelleringen? Og vil det kunne være med til at holde huset tørt i kanter og hjørner, mht den spildvarme som kommer fra rørene? (Det forudsætter selvfølgelig, at jeg finder den udvendige kilde!) Gulvet består i alt af nogle lag spånplader på strøer uden isolering, så  måske er det alt for stort spild af varme ud af huset, så der skal rørskåle på? Der skal siges, at jeg ikke har bruser der inde, så vandet er kun nødt til at være lunt nok til at vaske fingre i osv. Temp. kommer til at ligge på ca 55 grader, så den halve meter der er fra vv-beholder til køkkenhane er fin ift. opvask osv. 

Kom med dine tanker! Hvad ville du gøre? Erfaringer?

På forhånd tak :-)

Det værste der kan ske, hvis du prøver, er at det går galt. Det kunne været værre - at du ikke turde. 
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også