GDS Klædeskab - Hvor råd er dyre

Kæresten og jeg har længe gået med ønsket om at lave vores eget klædeskab.

Til dels pga færdige skabe i dag oftest tro at folk ejer ualmindeligt mange galkjoler og frakker, og til dels pga hylder er ikke noget de fråser med. 

Kæresten har dog en del spørgsmål, så jeg stiller dem bare pænt i en liste her under og mange tak for hjælpen, på forhånd. :)


  1. Hvilken slags træ? Spånplade eller mdf?
  2. Råd omkring skuffe systemer?
  3. Idéer til spejl på den ene låge?
  4. Bagbeklædning? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I kan købe hvide melamin plader på tømmerhandel. Det er spånplader der er belagt med plast som alle andre skabs elementer. Men opgaven består så i at få lavet alle de huller i siderne så hylder kan placeres valgfrit. 

Det kan ofte bedre betale sig at købe færdige, elementer og så sætte ekstra hylder i. Jeg så lige et hold på DBA link.

Der hvor det også kniber når man ikke har de store maskiner og det store antal er ligeledes skuffer. De er ikke så ligetil at lave ordentlig.  

Man kan i byggemarked købe meget billig spejl. Den kan fastgøres med spejlbeslag eller 4 lister der er lavet et spor i. 

Bagbeklædning er oftest hvid  mm masonit, og det er meget vigtig at det gøres ordentlig fast. Det er det der holder skabet oprejst.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for dit svar.

Vi var rundt at kigge på rigtig mange skabe i løbet af dagen. Alle havde utrolig meget bøjleplads, oftest op til to bøjler i to rum. 2 til 3 skuffer Max og mellem 2 til 3 hylder. Det syntes vi er for lidt og alt for meget spild plads. Oftest var pladsen til bøjler skabtes længde og det tænker vi slet ikke vi har brug for. Vi har et par skjorter der skal på bøjler. Så hylde plads og skuffer er faktisk det vi ønsker mest.

Tænker du at det er helt galimatias at lave et klædeskab selv, vil udfordringen muligvis være for stor?

Jeg tror i vil være bedre tjent med at tage i Ikea og se på deres modulløsninger.

Så kan i vælge korpus og låger og indretning, der passer lige til jer.

Husk at måle op, der hvor det skal stå, inden i tager derud😉


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Det meget let at tage bøjlestang ud i de fleste skabe, og så sætte ekstra hylder ind. Får at lave dem fra bunden af kræves en del værktøj. Det mindste er en god håndrundsav eller allerbedst en dyksav. Men skal der også laves skuffer og låger så er det vanskelig. 

Køb noget standard og modificer det med hylder efter jeres ønsker. Jeg har alt værktøjet og erfaring i at arbejde i træplader. Vi har lavet walk inn skab ud imod skråvæg,  Alligevel er der købt skuffe sektioner og reol skabe uden låger til det. Skydedør af plade og bøjlestang af galvaniseret jernrør har jeg selv lavet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis