Uflyttelig Bil (bremser rustet?)

Hej Min renault Kangoo skal væk den er død, men jeg kan ikke trække den med en anden bil der er helt blokeret hvad gør jeg ? 

1 AF med dæk og tæske løs på Bremselskiver? 

2. Er det muligvis handbremse kabel. 

3. Er det startspærren 

Bilen er stendød og uden strøm ... Jeg ville gerne trække den væk evt til bilophugger.  Hvad gør en klog ?

Bornholm er et dejligt sted.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv om du kan rokke den med en anden bil. Altså trække i den i små ryk, for at se om hjulene løsner sig. Har du tjekket at den ikke er i gear?

Elektronikteknikeren

Den er urokkelig med anden bil og står ikke i gear. 

Prøv at ringe til ophuggeren og få en pris på din bil afhentet. Prisforskellen står sikkert ikke mål med besværet med selv at sørge for transporten.

Søren O

1500 kr der er 3 km, en jeg vil bare have den væk fra min parkering her og nu helst

Prøv om du kan varme skiverne op så. Med gas eller lignende

Elektronikteknikeren
Annonce

Glem det med at varme skiverne. Det er dine calibere der er groet fast. Hele caliberen sidder fast med 2 bolte på bagsiden. Ved at fjerne dem, får du caliberen løs, og så skal den blot tvinges af bremseskiven med koben eller lignende. En anden måde er at fjerne bremseklodserne, presse stemplet tilbage i caliberen, og montere bremseskiver igen.

Søren O

Altså ind fra bagsiden og skrue af?

Ja. Du kan også prøve med nogle ordentlige "hug" på bremsecaliberen med en stor hammer, om skiven så går løs. Når bilen er kasseret så behøver du ikke være så forsigtig.

Søren O

Man kan vel også prøve at brække klodserne bagud med et koben. Eller prøve at skille de to kaliberhalvdele lidt fra hinanden med koben og hammer. På nogle kalibre er der steder man kan komme ind og "brække" de to halvdele lidt fra hinanden.

Elektronikteknikeren

Kan man ikke bare tage en stor mukkert og hamre så hårdt man kan.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis