Sikring af trappe

Min trappe er høj, stejl, glat og med smalle trin. Jeg overvejer at sætte trappetrinstæpper på, som disse.

Hvordan er sådan nogen at sætte på? Bliver de hængende? Skal jeg være opmærksom på noget? 


Sagen er også, at de er dybere (altså det der på billedet af dem vel er højden) end trinene på min trappe. Jeg tænker at det ikke ville gøre nogen skade, hvis de bukker rundt om trinene på bagsiden (åben trappe), men kan de overhovedet det, uden at resten går løs? 

mvh. tina

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde samme problem med en stejl trappe med oliebehandlede bøgetrin.

Jeg valgte at sætte skridsikre selvklæbende bånd på forkanten (sorte, det ser godt ud på det lyse bøg).

Striberne er ca. 2,5 cm brede og føles lidt som sandpapir. Det var 15 år siden, det holder endnu.

Jeg mener de hedder 3M Safety Walk


Tak for input Bent 😊 det lyder holdbart. 

Jeg hælder mest til tæpperne, da jeg tænker at de

- giver en større skridsikker overflade. 

- gør trinet en smule bredere. 

- støddæmper en smule når børnene alligevel snubler på øverste trin og skvatter hele vejen ned til næste etage 🙄

Men det kræver jo at skidtet bliver liggende og ikke bukler eller har løse kanter, som man kan snuble i 😉

Da jeg lavede vores trappe til 1 sal, brugte jeg nogle billige selvklæbende tæppe halvmåner ala dem du viser. dog med den forskel, at de ikke havde en fin syning rundt i kanten.
Da klisteren på bagsiden ikke var den stærkeste, valgte jeg at stikke dem nogle små søm på "ombukket".
Jeg var også nød til at skære dem til fordi nogle af trinnene var smallere end halvmånen, men det var ikke noget problem.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Fedt Henrik tak for input og foto af det fine resultat 😊 

Hvordan med sømmene og bare tæer, har i haft issues med det? 

Vi har trappetrinstæpper på vores trappe. Der har siddet på trappen siden vi købte huset for 7 år siden, og det sidder stadig rigtig godt. 

Hvor dybe er dine trin, de findes jo i forskellige mål. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce

Jesper, mine trin er 19 cm. På en åben trappe. Så ikke lige den fedeste trappe at gå på 😉

Fedt at jeres har holdt så lang tid! 😊


Jeg lavede engang noget lignende I et hus på en stejl lakeret trappe - jeg valgte at sætte sisaltæppe på afsluttet med en forkantsliste I aluminium på trinene - dette monteret med dobbeltklæbende tape - og rustfri skruer alulisten- der var aldrig problemer og resultatet blev super godt.

Min trappe havde vinkel og der var ikke et trin som var ens - jeg lavede en skabelon I pap og skar/klippede sisaltæppet efter det. Det var faktisk temmeligt nemt

Psyzo - åh ja, det overvejede jeg også, men opgaven bliver lidt for stor til mig - og meget for dyr for et tæppefirma ;-) 


Mange tak for input og erfaringer. Jeg har bestilt nu og bevæbnet med søm og godt mod venter jeg på at de ankommer ;-) 

Jeg overvejer faktisk lidt, om det ville give mening at indkøbe tegnestifter også? Tænker i stedet for søm, som enten bliver slået for langt ned, så de ikke holder noget alligevel, eller sidder så langt oppe at barfodsentusiasterne kan mærke dem?

Eller findes der mere håndværker-agtig dimser som alternativ? :-D 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis