Sikring af trappe

Min trappe er høj, stejl, glat og med smalle trin. Jeg overvejer at sætte trappetrinstæpper på, som disse.

Hvordan er sådan nogen at sætte på? Bliver de hængende? Skal jeg være opmærksom på noget? 


Sagen er også, at de er dybere (altså det der på billedet af dem vel er højden) end trinene på min trappe. Jeg tænker at det ikke ville gøre nogen skade, hvis de bukker rundt om trinene på bagsiden (åben trappe), men kan de overhovedet det, uden at resten går løs? 

mvh. tina

Min trappe er høj, stejl, glat og med smalle trin.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
taina skrev den 11-04-2018 16:59:19

Fedt Henrik tak for input og foto af det fine resultat 😊 

Hvordan med sømmene og bare tæer, har i haft issues med det? 

 Jeg har kun sømmet i "ombukket". Altså i det lodrette stykke tæppe på kanten, og der træder man jo ikke   
Resten af "flisen" ligger bare på trappen, med det klister der nu er på flisen. Enkelte steder er den løs, i et hjørne (hvis man kan tale om hjørner på en runding) men det betyder ikke noget fordi man jo træder ned på flisen, og da den er sømmet på kanten, kan den ikke glide nogen steder.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det er slet ikke så slemt som det lyder - du kommer langt hvis du kan "klippe & Klistre" Jeg brugte lidt tid på at få skruerne til listerne til at sidde på en pæn række - men det er nok også fordi jeg er perfektionist - og uden betydning for holdbarheden. Og ja - det er dyrt at få et tæppefirma til opgaven - ALT FOR DYRT iforhold til det tid man bruger.

Vælger du den anden løsning med tæpperne - så vent lige lidt med at slå søm I trappen - du kan forsøge dig med noget dobbeltklæbende tape eventuelt fra 3M - det burde kunne holde.

Du skal ikke købe det billige fra JEM&Fix/Harald skrald osv...

 

Tak for input til Henrik og Psyzo. Jeg prøver med en enkelt og ser hvordan det går - derfra må jeg se, om der skal søm eller mere tape til ;-) 

mvh. tina

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis