Forlænge termotag

Jeg skal til at udskifte vores tag på udestuen og valget er endt med at blive et 16mm termotag. Udestuen er rimelig lang (lidt over 10 meter) og jeg er derfor i tvivl om man er nødsaget til at bestille pladerne i fuld længde eller om man kan forlænge pladerne i længderetningen på en måde som stadig sikrer at taget er tæt?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Det korte svar er, det kan man faktisk ikke. 

Men din udestue er vel ikke 10 m i pladernes længde retning. 

Skal de forlænges i længderetning betinger det under alle omstændigheder at de overlapper hinanden. Og det er ikke vist i montage vejledning. Så skal der jo være en "trappeforskydning" på lægter på godt 20 mm (16 mm tag + 3 mm gods i alu endekapsel + bitumenbånd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for det.

Jo udestuen er 10 meter i længden og 3 meter bred. Den er ligesom sat på siden af huset med tagretning som følger husets.

Skal man til at lave trappeløsning vil det så ikke være noget bøvl med skinnerne som holder pladerne?

Tænker at den eneste rigtige løsning vil være en fuld plade, især når montagevejledningen slet ikke nævner noget om at koble plader sammen i længderetningen...

Det er jo som alle andre udestuer, blot hvor de normalt har fald ud på de 3 m.  Det længste er 6 m ved klare plader. Jeg har ikke set plader på 10 m standard, men måske kan det leveres. 

Skinner skal jo så også deles og følge samme "trappeløsning" Det er ligesom 2 tage du laver, den ene 20 mm over den anden  Der er beskrevet i montagevejledning hvordan man tætner ved kip på tosidet taghæld 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har med lang tids søgen fundet plader i 12 meters fuld længde. De koster en del men til gengæld slipper man for at lave næstbedste løsninger.

Tak for svar

Det er naturligvis den bedste løsning, hvis du ikke kan lave faldet "almindelig". 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Bigfoot skrev den 10-04-2018 19:27:48

Jeg har med lang tids søgen fundet plader i 12 meters fuld længde. De koster en del men til gengæld slipper man for at lave næstbedste løsninger.

Tak for svar

 Hvor fandt du plader i den længde? Jeg skal bruge noget lignende :)


Jesper
Hej bigfoot.
Jeg skal bruge 10 meter i længden.
Hvor købte du dine plader. .
tandberg skrev den 02-01-2020 10:20:02

Hej bigfoot.
Jeg skal bruge 10 meter i længden.
Hvor købte du dine plader. .

 Hej Tandberg.

Jeg har ikke købt noget endnu, men kontaktede RIAS og de kan godt levere pladerne osv i 10m, det koster bare mere i fragt. Og det er hos byggemarkederne man bestiller dem - fx Silvan.

Mvh Jesper

Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis