Skift til LED

I vores emhætte sidder 4 små lamper med 12 volt 20W halogenpærer. Disse lamper kan reguleres i 4 trin på et touchpanel.

Kan vi umiddelbart skifte til LEDpærer??

Emhætten hedder Thermex.


Venlig hilsen
Knud
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sikkert ikke da der sidder en transformer der sandsynligvis ikke kan med led da den sandsynligvis kræver en højere minimumsforbrug end led kan levere men du kan jo skifte den til en led transformer. Så kan du sætte nye led i

mfrost; hvis jeg skifter transformer mister jeg jo forbindelsen til touchpanelet og lysdæmpningen. Kan der ske noget ved at prøve at sætte en LEDpære i en af lamperne?

Bent Andersen; du er da inde på noget rigtigt, men hvis nu fruen laver rigtig pænt farvet mad under halogenerne, og serverer den under LED'erne i spisestuen, -hvad så, så går det måske galt? Og vi må vel indse at glødepærernes tid er ved at være forbi, og forsøge at lave pæn mad i LEDskæret. Eller??



Venlig hilsen
Knud

Nej der sker ikke noget ved at prøve, det eneste som sker er at krybesttrøm får din LED til at lyse svagt eller blinke (kræver mørke at se) selvom du har slukket lyset i emhætten.

Hvis der sidder 4 pærer, bør du præve med 4 pærer, da dine 3 resterende halogenpærer ellers kan trække så meget strøm at du ikke får fejlen.

Hvis der sidder en gammel jernkernetransformer i din emhætte bør det virke, vil også virke med de fleste elektroniske drivere i denne størrelse.

du kan jo skifte tilen led trafo der kan dömpes og dermed virker lysdömpningen i dit touch panel jo

Men LED pæren skal også være dæmpbar og der tror jeg ikke du finder nogle af den type dit emfang bruger.

Så umiddelbart tror jeg ikke du vil kunne få det til at virke med dæmpning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis