Hej Lav-det-selv,
Jeg har netop fået monteret og installeret følgende af autoriseret VVS'er, som jeg ikke er helt tilfreds med. Kan dog ikke nå til enighed med VVS'eren omkring det, så derfor søger jeg lidt en "second opinion" på hvorvidt dette kan have sin rigtighed.
VVS'eren har valgt at etablere et afløb nummer to, som kommer til at sidde direkte under toilettet (afbilledet på plantegningen). Gulvet bliver i et plan overalt, så iflg. bygningsreglementet forstår jeg, at vi kun har behov for et afløb (nemlig det unidrain vi får i brusebadet længst til venstre på tegningen.
Det store afløb som de har valgt at etablere betyder at vi skal støbe et gulv der bliver 9,5 cm over Lewis pladerne (12 cm fra bund af Lewis plade til toppen af det nye afløb). Dette er vi ikke helt tilfredse med, da vi ikke kan se hvorfor vi skal have afløbet.
Mit spørgsmål er hvorvidt, der findes en anden løsning - en form for samler - af alle afløb til bad, vaskemaskine og vask, som ikke fylder så meget i højden som denne installation gør. Vores VVS'er påstår det er den eneste mulighed, hvilket jeg synes lyder yderst mærkeligt.
Vi vil gerne have så lavt gulv som muligt, da vi allerede har begrænset frihøjde til det sænkede loft.
Håber der er nogle eksperter derude der kan hjælpe!
Vh. John