Puch Maxi svinghjuls møtrik

Måske et dumt spørgsmål, men er der nogle der ved hvordan man får møtriken i svinghjulet på en puch maxi ud? Den drejer bare rundt på samme sted, når man prøver at få den ud.

Tak på forhånd

Video:

https://youtu.be/kPZlj9JkHC0

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din møtrik, eller aksel er skruet over..

Prøv at tage fat i møtrikken med en papegøjetang, så trækker du ud i møtrikken, samtidig med du drejer rundt, så kan du være heldig den får fat. så du kan skrue den ud.

Virker det ikke findes der nok andre, mindre pæne metoder...

Vi prøver igen, i morgen --

Har prøvet med papegøjetang. Andre forslag?

Uf, den ser ud til at være forsøgt "taget" med en jætte stor slagnøgle den forkerte vej rundt.

Jeg kender en person der købte en Dremmel med tilhørende tynde skæreskiver og fik på den måde møtrikken slidset så meget op at den kunne flækkes med en tilvirket elektrikermejsel. Det kunne du eventuelt prøve og excellere lidt i. 

Så håber jeg for dig der er en smule rynker tilbage på krumtappen når du kommer derind. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Uheldigt. Gevindet er nok smadret på din krumtab så. Hvis du vil ofre krumtappen, så kan du bore den ud. 

Du kan måske også være heldig bare at bore møtrikken af uden at skade krumtappen yderligere

Morten

Hvordan borer man en møtrik af? Jeg er bare nysgerrig.

Annonce

Du tager et lille metalbor og så ødelægger du den bare i begge sider. 

Morten

Start med et lille bor, og du skal bore i midten af metallet. Derefter går du op i borstørrelse.

Måske en Dreml minisliber eller en multicutter kan hjælpe med det sidste. Når der kun er lidt tilbage, så prøv med en tilpasset mejsel. Hvis du sliber i en mejsel, så undgå at den bliver varm - det ødelægger hærdningen.

God fornøjelse.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis