Pris på udskiftning af undertag?

Hej

Jeg står i den situation at mit undertag er ved at være mørt og trænger til at blive udskiftet. Det glaserede tegl der ligger ovenpå fejler dog umiddelbart ikke noget. Jeg vil derfor høre om der er nogen der har en ide om et prisleje for at skifte undertaget. Jeg tænker at teglet kan tages ned, undertaget skiftes og teglet kommer tilbage på (lyder det helt tosset?)

Lidt fakta:

• Ca 180 kvm tagflade.
  • Loft til kip, så der kan ikke gøres noget fra undersiden.
  • Taget er fra 1979.

Jeg forventer selvfølgelig ikke en eksakt pris men et prisleje ville være rart inden jeg begynder at indhente konkrete tilbud.

På forhånd tak.

Ebbe

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

til en start, ingen pris fra mig. 

Det er netop problemet ved undertag der har en kortere levetid end tagsten. 

Det er faktisk ikke nemt at skifte undertaget. Det ligger på spærene, og derover bør der være klemlister parallel med spær, og lægter på langs af huset. Så tagsten, lægter og klemliste skal af. Er huset fra 1979 skal du regne med at der skal nyt til både undertag, klemliste og lægter. Det er fordi der er kommet andre krav til lægter, og klemlister går sikkert i stykker når de brækkes af. 

Men det er da et super Lav-det-selv arbejde. Få lejet et stillads, så du har gode adgangs veje, og køb en billig presenning til afdækning, så er det bare at komme i gang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

I det scenarie fylder prisen på nye tegl meget lidt - bedste økonomi er nok ved overstrygning hvis det er en tagsten med fals. Det er så ikke sikkert det kan lade sig gøre mht fugt-teknik.

Ellers lugter det umiddelbart af nyt tag.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

@Erik

Tak for svaret. Det giver lidt mere indblik i hvad opgaven består i. Jeg er dog ikke sikker på at jeg vil være så vild med at løse opgaven selv, kravle på taget osv :-).

@BOFH

Tak for svaret. Der er ingen synlige tegn på at der trænger vand ind så tror taget er fint tæt, det er mere de udsatte steder som ved skotrender hvor undertaget er forvitret. Jeg får en håndværker til at kikke nærmere på sagen og få et prisoverslag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis