Etablering af have for første gang

Hejsa

Jeg har lige fået bygget et fint nyt hus, og skal til at i gang med haven på grunden. Der er dog en del små og mellemstore sten i haven. Derfor overvejer at leje en fræser med stennedlægger, men er lidt i tvivl om hvor store og små sten sådan en fanger og om den er det værd?

https://i.imgur.com/HFdfZXZ.png


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke besværet værd. Stenene kommer op igen efter et par vintre med frost. Saml dem sammen når du får øje på dem.  Hvis de er mindre end et par cm, så lad dem ligge, det skader ikke.


Det kommer nu lidt an på hvordan jorden ellers ser ud. Er det et stort tæppe af senegræs (hvide lange rødder hvis du graver et spadestik op ) Så ville jeg enten sprøjte det ned med round-up og vente 3 uger før fræsning eller køre med en fræser med stennedlægger ( som også lægger senerødder ned). Jeg har et sted lavet 3000 m2 plæne hvor senegræs blev fræset  med sådan et dyr. Bagefter var det ligesom at gå på en madras, med det lag af senerødder under. De groede lystigt sammen med de ny spirede græsfrø. Da der havde været klippet græs plæne 1 år var alt senegræs død og plænen er "jættefin"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis