Hjulleje

Hejsa jeg har spørgsmål ang baghjulleje 

På min Nissan Primera p11 144.fra 2002.

Det udskifte jeg igår passe fint på i huller..

Men da spænd mødtrik fast var det svær dreje rundt efter nød til bruge lidt krafter for dreje rund.så sat hjul på igen og prøve se om den blev mer varm en den and side

Gjor den ik.har haft skifte et baghjulleje før gik mer let 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Beklager, men har svært ved at forstå hvad du skriver.

Men du skriver noget om at lejet bliver varmt. Det synes jeg lyder som om du har spændt lejet for hårdt. Et leje skal have plads til at bevæge sig. De par gange jeg har skiftet lejer har jeg spændt til lejet føles fast og så har møtrikken lige fået et nøk tilbage. Det gør at lejet netop får den nødvendige plads. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kan ikke erindre hvilken slags lejer der på din bil.

1. Dem hvor du låser møtrikken med en split, hvor mødtrikken "kun" skal spændes så hårdt at sluppet i lejerne forsvinder. 
  2. Den type uden låsesplit hvor møtrikken skal spændes til med et ret stort moment.

Er dine lejer af type 1, er der en stor chance for du godt kan forberede dig på du skal skifte en gang til, da du højst sandsynligt har lavet "sår" på kuglerne/rullerne. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Højer baghjulleje der ik låsespilt på så type 2.som sagt har os skiftet venstre baghjulleje uden problemer vh Torben

Nissan mand skrev den 08-04-2018 21:13:03

Højer baghjulleje der ik låsespilt på så type 2.som sagt har os skiftet venstre baghjulleje uden problemer vh Torben

Så må lejet være defekt, forudsat det ikke er din bremse der hænger.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jo de glider som trykker cylinder ind mod klodser sad fast så den må ha hængt del

Annonce

Glemt lige sige selv om fik de glider løse igen. hjalp det ik rigtig noget kunne stadig ik rigtig dreje rundt uden bruge lidt magt for dreje lidt og mange tak for jeres svar

Nissan mand skrev den 09-04-2018 13:26:24

Jo de glider som trykker cylinder ind mod klodser sad fast så den må ha hængt del

Ok, din er så med skiver på baghjulene. Hvis bare en af delene på bremserne ikke kan bevæge sig vil bremserne enten ikke kunne bremse ordentligt eller også hænger de. Der skal man sørge for at kaliber, stempel og klodser ikke er groet til i rust.

Nissan mand skrev den 09-04-2018 13:32:29

Glemt lige sige selv om fik de glider løse igen. hjalp det ik rigtig noget kunne stadig ik rigtig dreje rundt uden bruge lidt magt for dreje lidt og mange tak for jeres svar

Så er lejet nok øg, byt til nyt. 

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis