Robotplæneklipper over fliser

Hej alle,

Som overskriften siger, så skal jeg have min robotplæneklipper (Husqvana 305) til at køre henover en sti på 1,5 m. af fliser på 6 cm tykkelse.

Det er sæson nr. 2 og den har kørt fint hele sidste sæson. Dog gav den påmindelse om, at jeg ikke måtte benytte vand til rengøring - vel og mærke uden at have rørt den 😂 - så mon ikke den skal beskyttes lidt mod vejr og vind.

Derfor vil jeg lave en garage inde i en mur opsat af murblokke. Det kræver dog, at robotten kører henover stien beskrevet ovenfor.

Jeg påtænker at lægge fliserne direkte ovenpå guide/afgrænsningkablerne. Er her andre der har prøvet ovenstående øvelse med kabler under fliser? eller evt. ved om det kan lade sig gøre?

Mvh. 

Kim

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ikke prøvet det men er helt sikker på at det kan lade sig gøre. Min genbo har robot plæneklipper og den kører fint over en gangsti for at komme til en anden del af plænen.

Jeg ved dog ikke hvordan en  Husqvana 305 finder sin ladestation, for det er vel meningen at den skal oplade i sin hule. En bosch kræver at den kommer hen til kant guide - drejer til højre og kommer ind i lade station.

Jeg har lige kigget i brugsforvirringog sakset lidt.  

Optimal placering af ladestation
Tag følgende i betragtning, hår du vælger det bedste sted at placere ladestationen:
• Der skal være mindst 3 meter fri plads foran ladestationen.
• Det skal være muligt at lægge mindst 1,5 meter afgrænsningskabel ret ud til højre og venstre for ladestationen.
• Tæt på en stikkontakt. Det medfølgende lavspændingskabel er 10 meter langt.
• En plan overflade at placere ladestationen på.
• Beskyttelse imod vandstænk, f.eks. fra et vandingsanlæg.
• Beskyttelse imod direkte sollys.
• Placering et sted i den nederste del af et arbejdsområde, som har kraftig hældning.
• Eventuelle krav til, at ladestationen ikke må kunne ses af personer uden for haven.
• Eventuelle æstetiske præferencer.

Men der kan jo ståmeget andet som jeg ikke har læst.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har en Bosch robotklipper og når batteriet er ved at være fladt så stopper den op og kører til basis/ladestationen og når den er opladt så kører den tilbage til det sted hvor den stoppede og forsætter , det er ikke noget problem at køre over fliser som ligger i niveu med græsset , men hvis styreledningen er under 5 cm nede i jorden kan det måske blive et problem , jeg har løst det ved at lægge ledningen mellem fliserne i fugerne når robotten skal over flisegangen , 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak for hjælpen 👍

Hvem gider robotplæneklipper   https://www.youtube.com/watch?v=fpJOeKwv1hw

Fliserne er lagt ov Robocop kører fint henover :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis