Opvaskemaskinen varmer ikke vandet

Hejsa,

Min 3-4 år gamle Bosch opvaskemaskine varmer ikke vandet, men ellers fungerer den som den skal.
Jeg har talt med serviceafd. hos Bosch og de foreslog at jeg skulle rense filteret i "vandsikringen", for hvis der ikke kommer vand nok ind, så slår varmen automatisk fra.
Det har jeg derfor gjort, men det har ikke hjulpet.
Er der nogen som har en idé ??

På forhånd tak
Mikael
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må finde stømtilslutningerne for varmelegemet og måle om der kommer strøm frem til varmelegemet eller om det er varmelegemet der er feset af !!!

Venligst Njord :oops:

MVH Njord
He he, mine hænder har aldrig været så rene som nu, hvor de nærmest har stået i blød i sulfo biggrin

Men er det ikke lidt svært sådan at skille en opvaskemaskine ad OG endnu sværere at samle den igen :?:

På forhånd tak
Mikael
Husk at et varmelegme skal "ohm'es" (ledningerne tages af og der skal være modstand igennem legmet). Du kan ikke se noget ud af om der er volt hen over selve legmet ved drift.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nu har jeg undersøgt problemet lidt mere !

Den kan godt varme vandet. MEN det går meget langsomt og den kan højest komme op på 25,3 grader.
Det er desværre lidt i underkanten, selv om det vel er billigt i strøm biggrin

Jeg har splittet elektronikken ad og der er en lodning på et printkort som ser lidt mærkelig/defekt ud. Det ser ud som om forbindelsen er dårlig.
Stedet på printkortet kunne godt passe til at det var noget med varmelegmet (gætter jeg på) da de tykkeste ledninger sidder lige i nærheden.

Jeg mener også at problemet er opstået efter jeg en sjælden gang har vasket op på 65 grader.

Er der en sammenhæng i alt dette eller er jeg bare en ussel amatør som vrøvler :?:

ps det er en Bosch SGS4612DK/07
Annonce
Ingen amatør vrøvler - han søger bare viden biggrin , det er jo det skønne ved at kunne spørge her.

Mvh. JørgenE
Det er jo nok det der kaldes en kold lodning, altså en lodning der ikke er lavet helt ordentligt.

Find lodekolben frem og efter lod lodningen og se om ikke det skulle hjælpe.

Venligst Njord smile

MVH Njord
biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin

Efter at have brugt lodekolben i 10 sekunder fungerer opvaskemaskinen PERFEKT !!!!!

1000 tak til alle som har bidraget med råd og vejledning.

Ærbødigst
Mikael
Hej Michael

Jeg har samme maskine og samme problem - ja, altså at den ikke varmer vandet, men ellers fungerer. Hvordan kommer man ind til elektronikken - sidder den i døren?

Venlig hilsen
Per
Vi har haft samme problem med vores Bosch maskine som vi købte for nogle år tilbage.
Der gik lige præcist 2 år og 1 måned så begyndte den at larme og opvasken var ikke ren :oops: Heldigvis havde vi tegnet ekstra forsikring :lol: , så der kom en servicemand ud og skiftede varmelegemet da det var gået itu.
Vi køber aldrig Bosch igen. Vi gav 8500kr for vores opvaskemaskine i den tro at det var kvalitet. Det er det bare ikke
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis