Revne i krybekælderdæk

Hej LDS folk

Er i gang med at renovere vores hus fra 1980, og finder en lang gennemgående revne i betondækket under trægulv på strøer. Revnen er 1mm det smalleste sted og 5mm på et enkelt område. Den går omkring 10 cm ned. Hvor alvorlige burde jeg tage dette?

Hilsen

Lars

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok en svindrevne fra den gang det blev støbt. Hvis det ellers ikke buler op og ned er det bare at få smidt noget beton i hullet og komme videre.


Elektronikteknikeren

Er det ikke fordi dækket over krybekælderen er udført med betonelementer som ikke er støbt sammen? 

Snittet virker lidt rent. Kan være du har ret. Uanset får det en omgang cement i morgen inden vi bygger nyt gulv. 

Tak for input!


Det er et meget lige snit. Jeg tror at det er en revneanviser som har skulle begrænse revner fra svind og krypning. Dem laver man typisk når udstøbning er større end 40m2 til at tage tvangsdeformationerne fra hærdeprocessen. Eller også er det et elementstød som skrives. Ikke noget du skal være bekymret for


 Certificeret Statiker

Annonce

Tog lige et billede til. Revnen ligger mellem to plader. Men tror ikke det er planlagt?

Jeg ville nok få det fuget med en god fugemasse, for også at tætne for radon. Hvis du lapper med cement, er det stadig diffusionsåbent.


Søren O

Fandt endnu en revne. Gulvet er opbygget af betonplader som er sammensat af cement. Det er samlingen der har rykket sig igennem hele huset.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis