Hylde på hul væg

Jeg vil gerne sætte en hylde op over mit toilet til at have håndklæder på.

Min plan er at sætte to lister op, og lægge hylden derpå. Men den ene væg er en skillevæg ind til bruseafsnittet, og den væg lyder hul, når jeg banker på den. Jeg er derfor usikker på, hvordan jeg skal sætte en liste op på den, når jeg (sandsynligvis) ikke kan bruge rawplugs. 

Har du en idé?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er stort set altid en rawlplug der kan passe. Hvis væggen er lavet af multiblokke, så lyder den også hul, og det er godt at bruge lange plugs og skruer. Er det gips plader kan der findes plugs til det. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for dit svar Erik.

Det lyder ikke som om, skillevæggen er lavet af hverken gipsplader eller multiblokke. Det lyder mere som om, den lavet af glasfiber, akryl eller et lignende materiale. Er det helt usandsynligt op til en brusekabine?

Jeg har googlet lidt, og fundet frem til, at jeg måske kan bruge popnitter. Lyder det som en god idé?

Kunne du ikke bare bruge en gipsrosett hvis væggen er hul - kræver heller ikke specialværktøj.


 Certificeret Statiker

Hvor tyk er væggen? Hvis væggen af glasfiber er den næppe 7,5 cm. Tyk. Har du et billede?


fase

Popnittter er gode til metal, da de skal have et forholdsvis hårdt materiale at ekspandere ud imod for at kunne holde. De kan også bruges til glasfiber hvis du kan komme til at sætte en metalskive på bagsiden. Men det formoder jeg ikke er tilfældet. 

Så en eller anden af de plugs der egner sig til gipsvæg kan bruges. Det er nok billigst ved få stk. at besøge det lokale byggemarked. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik



Her er væggen. Det er faktisk ret tydeligt, at se på endevæggen, at den er bygget af to plader.

Tror idéen med gipsrosetten er rigtig. Jeg må ind og snakke med min lokale rawplug-pusher.

1000 tak for hjælpen til jer alle sammen. 🙂

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis