Knald/brag fra cylinder

Hej LDS jeg står her med et problem med min puch maxi k. 

Jeg var ude og køre en dag og pludselig gav det et kæmpe knald/brag fra cylinderen, jeg stoppede op og det føltes ikke som om der var noget galt så jeg kørte videre uden problemer men, i dag efter den har stået stille i en uges tid startede jeg den igen for lige at få morteren igang, jeg gav lidt gas og der kom 2 små knald/brag fra bunden af cylinderen nede omkring udstødningen. 

Jeg har tjekket om der er noget der ikke sidder godt nok fast men det hele sidde som det skal, og jeg er på helt bar bund her, så hvis nogen har nogen som helst ide om hvad det kunne være så må i meget gerne skrive 🙂



Jonas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nja'e, er beskrivelsen af "skyderiet" ikke en smule overdrevet ?    

Det er typisk noget folk oplever når motoren går vel mager. Puch Maxi er velkendt for at lave de knald, det grundet den kan køre på en ret mager blanding uden stemplet sættes. Det slider dog kraftigt på stempel og cylinder.

Prøv og fjern det lille stykke metal der sidder mellem elektroderne på tændrøret. Det kan godt bevirke det knaller lidt i lydpotten. Måske der samtidig trænges et nyt tændrør ?  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis