Skævt afløb og hule fliser

Hej Forum

Jeg har fået lavet badeværelse og har brug for et godt råd i forhold til nogle fejl mine håndværkere har lavet.

Det har været et større projekt, som jeg grundlæggende er fint tilfreds med nu det er færdigt, selvom det tog alt for lang tid.

MEN... jeg opdagede da de var færdige følgende:

1. mange fliser der manglede ordentlig vedhæftning. Stort set hele brusekabine skal laves om samt enkle gulvfliser uden for badeværelset. Det har de accepteret og vi er ved at aftale det.


2. Brusekabinen er lavet i et hjørne af rummet. Der er lagt unidrain for enden ved muren.

Det har VVS'er sat løst på og murerne har så støbt gulv omkring samt pudset vægge.

Først da de har lagt fliser på gulv og væg ser jeg at bagkant af unidrain og væg fliser er pil skævt. I den ene ende af unidrain passer det fint og man kan se rammen af drain.

Men i den anden ende ender fliserne inde over rammen, så det er ca. 0,8 cm skævt over de 90 cm.

Er det bare mig der er sippet eller burde de ikke have taget højde for det ved fliselægningen?

Altså taget højde for at de 2 vægge der mødes i hjørnet ikke er 90 grader?


Katmus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder ikke godt - men kunne du ikke smide et par billeder op.. det siger som regel meget..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

jo selvfølgelig :-)

Lille tillægsspørgsmål

Der er silikone fuge mod de 2 mursider i denne gulv nedsænkning på 90x110

De sænkede fliser er ca 1 cm under resten af gulvet.

men burde der ikke være silikone fuge mod de 2 andre sider, som er resten af badeværelses gulvet? der er kun beton.

Eller er det uden betydning?



Katmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Altså du mener vægfliserne dækker rammen mere i den ene side end i den anden ? I den perfekte verden dækker det lige meget ibegge ender, men det er ikke noget du man kan rette i flise opsætningen, det skal helst fanges i gulvet under støbningen. Hvis man havde rettet det der i limen havde flise retningen fået en retning der landede med rigtig meget lim på bagsiden for enden af den pågældende væg med mindre man laver et knæk efter den flise rækken der står oven på unidrain. If you know what i mean. Jo lige der havde jeg nok valgt silikone hele vejen rundt om unidrain og melem væg og gulv. Fugen nede i forsænkningen laves som silikone hvis buseniche er støbt efter at det andet gulv er støbt for så er det 2 seperate enheder hvor der er en teoretisk muliged for bevægelse. Hvis brusegulv or resten af gulvet er støbt i samme omgang kan man godt nøjes med cement fuge i forsænkningen da det er 1 enhed.  

Men selvfølgelig mellem gulv/væg. 

Hule og skrukke fliser.  Tja jeg kan kun sige at man skal være ekstrem opmærksom på det når man lægger store fliser i badet, af en eller anden grund er det altid der det forekommer. Hvis de er skrukke i yderkanten kan de sommetider injiceres i fugen (borer et 2.5 mm hul i fugen og sprøjter noget ekstremt letflydende epoxy ned som så breder sig ud under flisen. )  


km

Man kan godt se på fotoet at rammen ligger højere end fliserne og at man skal stå og soppe i meget vand, før det render ned i afløbet.

Det dur ikke, det skal skal om.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak. Det er støbt i en omgang så ingen silikone på de 2 sider er nok ok.


Rammen er ikke over. Vandet løber fint væk og ingen sopning her 😊


Vi får sat nye fliser op og lever med skævt afløb 😊


Katmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også