Træ hegn, hvor høj?

Jeg skal have sat en træ hegn op i skel mellem 2 haver der ligger ret tæt. Jeg vil gerne ha lukket nogenlunde af over til naboen men det skal heller ikke ligne en indelukket fæstning. Hvor højt tænker I hegnet kan/burde være? 1.80 eller 2.10? Der er 40cm niveauforskel til naboen så hvis jeg vælger 2.10, hvad kan man så gøre ved hegnet så det ikke ligner en fæstning.? Der skal være betonelementer i bunden pga niveauforskellen. 

Forslag hegn: 

Andre forslag til hegn tages gerne imod:)



 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hegnet må højst være 1,8 meter højt i skel.

Vær opmærksom på de fælder der kan være, med forskellig nivue nabo/dig.

Der kan også være lokalplaner, der kræver lavere hegn i skel.


Vi prøver igen, i morgen --

Hegnloven:

§ 10  Stk. 6. Fælleshegnenes dimensioner fastsættes om fornødent af hegnsynet. Ved boligbebyggelse bør højden af hegn mod naboejendommen, hvor ikke ganske særlige forhold taler derimod, fastsættes til 1,80 m og må ikke uden naboens samtykke overstige 2 m.


Så jo. Hvis naboen er indforstået er 2,1 mm ok.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Det er jo ikke sikkert, at den næste nabo er enig? 

Måske kan man få tinglyst en deklaration om at overstige 1,8 meter?


Træd ikke på mine ledninger :o)

Jo, men ville du ikke have det 2,1 meter højt, eller gælder det kun til du får en "ny nabo"?

  


Træd ikke på mine ledninger :o)

Jo jeg vil gerne have det 2.10 og det syntes naboen er helt fint.. jeg mener bare det hvis en evt ny nabo vil ha det sænket så må det blive på egen regning..

men i en vinkel på 45grader så rammer det et hegn der kun er 1.70..  og haven er lidt lille så jeg vil helst ikke lave et fort..😬 


 

Synes bare at et 2,1 meter højt hegn i en lille have, lyder af meget.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja det er højt men naboens grund ligger 30-40cm højere så de kan nemt kigge ind.. hegnet skal stå hvor trommestokken er i midten..


 

2,10 er for højt, det kommer til at ligne en rockerborg.


Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis