Om stikkontakter....

Hej Igen,

Angende det nye træhus,

Når jeg har fået en Aut. elektriker til at sætte strøm til det, må jeg så selv trække ledninger langs forpanelerne og sæte nye stikkontakter op?

Eller er det aut. arbejde jeg skal holde fingrene fra?

Mange tak for hjælpen på forhånd.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det arbejde du må lave selv er udskiftning af stikkontakter.
Du må ikke selv sætte nye op (jeg går ud fra
at du ikke tænker på en forlængerledning som
sømmes langs panelet, og tilsluttes en kontakt..).
Du må ikke selv lave el installationen. Men snak med din lokale elektriker. Det kan være at I kan lave en aftale, så du selv trækker
flexrør rundt (det kan gøre det nemmere for dig at gøre dit byggeprojekt færdigt), og at han så kommer og trækker ledningerne i dem
til sidst.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På elektricitetsrådets hjemmeside kan man læse hvad gør-det-selv'ere må og ikke må. Se www.elraadet.dk

mvh www.netarkitekten.dk
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så vidt jeg kan se beskriver de nævnte links de ting, man selv må udføre uden efterfølgende godkendelse af en aut. elinstallatør.

Som nævnt mener jeg at hvem som helst må udføre det hele HVIS DET KONTROLLERES OG GODKENDES AF EN AUT ELINSTALLATØR!

F.eks. kan en lærling hos en aut installatør jo blive sat til at lave hele installationer som mester så godkender.

Det korte af det lange er at man gør klogt i at have en forhåndsaftale med elinstallatøren.

(Har I i øvrigt lagt mærke til, at der i den vejledning Silvan ofte trykker i deres tilbudsaviser, pludselig dukker en (ulovlig)stikkontakt op i billedserien, der viser (lovlig) udskiftning af en afbryder? Stikkontakten skal godkendes af en elinstallatør!)

Mvh
TS

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Sørensen (den 08-05-2002).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis