Bil batterilader virker ikke

Min bil batteri lader virker ikke mere.Transformator er ok giver ca 13 volt ac ,men DC afput giver kun 5-6 volt et kort øjeblik for derefter at falde til ca ingen ting.Har i nogle ide ,hvad der er galt vh Johnny

J.J.Larsen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sæt et billede ind..

Men vil gætte på det er ensretteren, hvis det er en gammeldags "uintelligent" lader. 

Vi prøver igen, i morgen --

Det tyder på at ensretteren er gået sig en tur. Om det kan betale sig at reparere, afhænger af om du kan lave det selv.

fase

Hej, der er en gammel type af lader,som nok ligger i et prisleje på 300-500kr,om det kan betale sig at fixe den ved at købe en ny ensretter er spørgsmålet.Har i nogen ide om hvad sådan en koster? Og hvor man kan løbe sådan en ,og hvad skal man se efter ang styrke eller hvad Det hedder, på forhånd tak ,i er altid hjælpsomme

J.J.Larsen

Der skal sikkert en brokoblet ensretter på. De koster i nærheden af "ingenting" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvis du letter låget på din lader, knipser et billed af de "hellige" dele samt sætter det her på siden er det betydelig nemmere at hjælpe dig hvis ...................................................     

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Ja vil have billeder   

Sådan en brokobling kunne det være (findes til flere ampere også)

https://elektronik-lavpris.dk/p78912/gbpc1502-bridge-rect-15a-140vrms-flat/

Vi prøver igen, i morgen --

Hej i skal ikke tænke på min lader mere,jeg har repareret den i stykker ,transformeren giver ikke mere noget spænding men tak for hjælpen alle

J.J.Larsen

Køb en af de nye "intilligente" ladere - de kan i principper være tilsluttet konstant. Jeg har selv et par stykker, mener de hedder Citec. Der findes også billigere udgaver f.eks hos T-Hansen, Biltema eller onkel Harald.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis