Havetraktor får ikke benzin

Jeg har en Husqvarna 850 rider, hvor jeg har monteret en 16 hestes ohv intek motor på. Den kom fra en craftsman plænetraktor.
Problemet er nu at der ikke er benzinpumpe på den nye motor og tanken sidder nede på siden modsat hvad den gør på traktoren jeg har pillet den af. Ergo har jeg svært ved at få benzinen til at løbe til karburatoren. Den starter fint med en snaps, men får så ingen benzin derefter.
Jeg synes ikke det er en mulighed at flytte tanken op.
Kan man evt montere en elektrisk benzinpumpe, eller vil det ikke kunne spille sammen med solanoid ventilen der sidder under karburatoren nu?
Gode råd er meget velkomne.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror da sagtens det kan gå med en el- benzinpumpe, bar den ikke giver for højt tryk, det skal kun være en fødepumpe.

Men er det ikke muligt at montere en membranpumpe, der drives af motoren/vackum.

eller sådan en el noget i den her stil. 

https://www.haveparkdele.dk/shop/braendstofpumpe-12v-13896p.html


Vi prøver igen, i morgen --

Man kan få små benzinpumper der kører på vacuum i indsugningen. Skulle ikke være så dyre.

Nå je_ns..... du vandt


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg prøver at sætte den vacuumpumpe fra den gamle på først. Så skal jeg så bare have fat i et t-stykke, så der både er vacuum til vacuumpumpen og solenoid ventilen. Eller hvad?

Ja selvfølgelig, min fejl. 

Det jeg tror jeg mente er at vacuumpumpen så skal have vacuum et sted fra, hvilket er den vacuumslange der går til karburatoren.

Jeg har dog besluttet at montere en elektrisk fødepumpe fra biltema, efter råd fra en der har gjort det samme flere gange uden bøvl. Koster 199,- så det er jo overkommeligt -og nemmere end at rode med at flække noget gøgl sammen, der måske ikke virker i sidste ende.


hej lds2468 
virkede det med pumpen fra biltema og ved du om man kan indstille på trykket 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis