Bygge ovenpå - højde i forhold til terræn

Hej. 

Vi vil rigtig gerne have en 1. sal på vores hus. Da det er tæt-lav bebyggelse, så kan vi kun bygge ovenpå ved at udnytte loftet. Det vil dog betyde at rejsningen skal hæves så det kan blive muligt. 

Men nu bor vi på en skrående grund, så vi ved ikke hvor vi skal måle fra i forhold til højden - 8,5 m over terræn. Huset er nok ca 30-50 cm over jorden på forsiden - på bagsiden har vi til gengæld fuld udgang fra kælderen som er ca 2 m høj.. Bagsiden og "vores" vej er i samme højde.. 

Hvorfra måler man så terræn - forside, bagside, vejen?
Nu er vi kun i overvejelsesfasen, så vil helst ikke gøre et stort nummer ud af det. Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan finde et svar nogle steder.. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

de allebedste til at svare på det er teknisk forvaltning i din kommune, det er jo også dem der skal godekende dine planer 

Når du ikke kan finde et enkelt svar, er det fordi det er edder-kompliceret og noget man kan komme rigtig galt afsted med. Jeg har set mange sager, der er havnet i Naturklagenævnet, fordi der kan tolkes ret forskelligt. Så også herfra det samme råd som fra mfrost: få teknisk forvaltning til at komme ud af busken og fortælle, hvordan og hvorfra de vil beregne højden.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis