Skur på punktfundment

Hej med jer,

Jeg skal igang med at bygge mit skur ala nedenstående tegning. Der vil være strøm til elradiator m.v.


Jeg vil få gravet ca. 20 cm jord af - og få stampet ca. 5 sandpude

- 5cm Flamingo under reglarne, mod sand puden

- 10cm flamingo mellem reglarne

- evt. fugt eller dampspærre  ?

- Gulv ovenpå spær, krydsfiner

- Vægge 100mm isoliering, vindpap og beklædning

- Tag 100mm isoliering, Tagpap (er der nok?)


- De røde cirkler er der hvor jeg tænker der skal støbes punkter. Er det for mange eller få ?

- Vil reglarne i dimension 45*95, på højkant - være tilstrækkeligt?

Skal der evt. laves nogle punkter "i midten" - hvor spændet er på 3 meter?

Nogle kommentarer til denne opbygning ? 


Mvh. Peter


Mvh.
Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1, jeg ville sætte punktfunda i hjørnerne, så bærer de mest.

2. udvendig beklædning skal have vindpap under. indvendig beklædning dampspærre.

3. skelettet af 45x95 reglar er OK hvis du har dem stående med max 60 cm mellemrum. Husk godt med løsholter og hulbånd eller stivere for vindpres.

4. og så ville jeg grave mere af, så der bliver godt med luft til spærene.

5. Husk at sikre mod gnavere under gulvet. de kan splitte al isoleringen ad. Sæt evt eternitstrimler ned i jorden langs ydersiden og bor ventialtionshuller med net ind.


 

Hvis det ikke skal opvarmes, skal du ikke have dampspærre.

Det kan være noget skidt med træ direkte mod jord/sand

læg i stedet havefliser, og undlad isoleringen i gulvet.

Skal det ikke beklædes indvendigt, synes jeg det ser mindre pænt ud med vindpap, jeg brugte noget ala undertag i stedet, det er lysegråt, og har fungeret fint.

(jeg satte en række lecablokke rundt, under den nederste rem, som en slags sokkel)

det var sådan noget her jeg brugte.

(teksten på dugen skal vende ud af.)

https://www.xl-byg.dk/produkter/tra...gKrQvD_BwE



Vi prøver igen, i morgen --

jens, manden vil have el-varme, så der skal isoleres, hvis det skal give mening.


 

Hejsa,

Tak for jeres svar 

Jeg fik i går regnet på lidt materialer - og måtte erkende at det stak noget mere af end forventet (+35.000 kr)

Så jeg tænker jeg nedskalerer lidt til følgende:

Stadig punktfundament, pr. 120cm. 

Betonfliser indvendigt, nogle gode råd her, eller blot almindelig flisearbejde, sand, stampe osv.?

Ramme og skelet i reglar 47*95. Beklædning udvendigt bliver en mellemstern løsning, vindpap indvendigt

Der var nogen som skrev at man kunne lægge en 50mm flamingo strimmel ved regal ved flisebunden - men skal den lige under reglen eller ved siden af mod flisen?

Tag bliver ståltag med kondensdug (en reglar 47*95 er vel rigeligt til at bære det, eller kan man "nøjes" med lægter??) Kan man senere hen isolere direkte op mod en "kondonsdug" eller hvordan?


Mvh. Peter


Mvh.
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis