Mister en cylinder?

Jeg har 2 gange inden for 14 dage oplevet at min suzuki alto fra 2009 (160K km), kun kører på 2 cylindre. 

Det er i hvert fald hvad jeg tror. Bilen mister fremdrift og kan ikke trække så godt og motoren går ujævnt. Når det sker, begynder indikatoren for motorblokken at lyse.

Begge gange er det gået over efter at have slukket motoren og tændt den igen.

Den første tur havde jeg kun kørt 8 km da det skete og den anden 20 km.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har 2 gange inden for 14 dage oplevet at min... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad fandt du af ?? hvad var problemet jeg står nemlig med en Alto som gør det samme som din

Fik du eller din mekaniker din bil ud at køre igen uden fejl????

Beklager jeg ikke har svaret, jeg abonnerer ikke på indlæg.

Jeg fandt aldrig fejlen. Fejlen forsvandt pludseligt af sig selv kort tid efter og den er ikke set siden.
Hvor lang tid har det stået på hos dig?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ca 14 dage nu jeg har endda prøvet at skifte styreboks og måle ledningerne ud nu og har stadig ikke fundet noget. iaften prøver jeg at gi den en indsugningsrens trormåske at det kan være sod på ventilerne eller også noget andet
Annonce
Hvad styrer styreboksen?

Giv meget gerne meldinger tibage, da jeg stod tilbage som et stort spørgsmålstegn efter min oplevelse med bilen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
styreboksen giverbla.  signal til tændspolen og benzin dyserne men den registrerer også om motoren har drift på alle cylendere. Så der kan være dårlig komprosion på cylinderen på grund af slid eller brændte ventiler snavs. Det kan også være at ventilerne hænger en gang imellem kan ikke lige huske om den har hydraliske lyfterer til ventilerne. men der kan nemlig være flere ting som gør at den ikke tænder ordentligt, og føler boksen at den har haft fejl tænding 3 gange går den i nødprogram og lukker af for den pågældende cylinder så der ikke sker mere skade og så er føren også opmærksom på den der er noget galt. Disse tyber fejl nulstilles ved at slukke tændingen og derfor starter den igen på alle 3 indtil fejltændingen kommer igen. DSet er hvadjeg har forstået på det

Så nu har jeg vist fundet fejlen, har lånt en anden EGR ventil på et hug og h ar renset EGR kanalerne i topstykket samt hældt 500ml  fuel injection cleaner art nr 2979 fra liqui moly i tanken nu har bilen kørt længere end tidligere uden problem den har nu kørt over 600km. Så tror at det skyldes tilkodsning i EGR systemet så hæld adiktiver i benzin så tror jeg at det går i sig selv

Tak for tilbagemeldningen. Det kan være jeg skal give den en omgang rensning. Hvor har du købt det 2979 henne?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ved en autogrossist (auto G grop) som sælger reservedele
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis