Mister en cylinder?

Jeg har 2 gange inden for 14 dage oplevet at min suzuki alto fra 2009 (160K km), kun kører på 2 cylindre. 

Det er i hvert fald hvad jeg tror. Bilen mister fremdrift og kan ikke trække så godt og motoren går ujævnt. Når det sker, begynder indikatoren for motorblokken at lyse.

Begge gange er det gået over efter at have slukket motoren og tændt den igen.

Den første tur havde jeg kun kørt 8 km da det skete og den anden 20 km.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har 2 gange inden for 14 dage oplevet at min... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det tror jeg nu også godt de vil. Men jeg vil lige se, om jeg ikke selv kan lave det og så spare nogle af de 2500 kr de ville have for det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

På værkstedet skifter de uden tvivl tændrør, tændkabel og hætte samt tændspole. Du kunne starte med et nyt tændrør, omend jeg personligt ville skifte alle tre når en har åbnet ned til kværnen.    

Hjælper det ikke må du arbejde dig tilbage op mod tændspolen, der er den dyreste del.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvor sidder tændspolen ift tændrøret? lige for enden af tændrøret eller? det er jo ikke fordi der er så fandens meget motor i sådan en plast-spand som en alto...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 03-04-2018 22:18:35

Hvor sidder tændspolen ift tændrøret? lige for enden af tændrøret eller? det er jo ikke fordi der er så fandens meget motor i sådan en plast-spand som en alto...

 Nej motoren er bette, men den skal jo på den anden side også kunne være i bilen, efter at chauffør og passagerer har taget plads.     

Nu kender jeg desværre ikke ret meget til din Suzuki Alto nede i motorrummet. Kender jeg Suzuki ret, består tændingssystemet af nogle sammenbyggede moduler du bare skifter ud. Du kan starte med at indtaste dit registreringsnummer her på siden her:   https://www.autodele24.dk/   og finde tændingsdele til kværnen. 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

autodele24 kunne ikke genkende min nummerplade. Jeg indtastede manuelt, men de har ikke tændingsspoler til den. Den lokale reservedelsforhandler tager 420,- for en tændspole. Det er bare sådan en tube der sættes ned oven i tændrørshullet :-)

Jeg starter med at skifte tændrør for at se om det kan gøre det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
christiannielsen skrev den 04-04-2018 12:37:39

autodele24 kunne ikke genkende min nummerplade. Jeg indtastede manuelt, men de har ikke tændingsspoler til den. Den lokale reservedelsforhandler tager 420,- for en tændspole. Det er bare sådan en tube der sættes ned oven i tændrørshullet :-)

Jeg starter med at skifte tændrør for at se om det kan gøre det.

 Hmm, det lyder underligt da det plejer og være det sidste der går ned på en side, tror du skal prøve en gang til.

Jeg kan ikke se hvad der er monteret på din bil da jeg ikke kender motorkoden. Men det kan godt passe tændspolen sidder ploppet oven på tændrøret på en zukizuki.

Fornuftig beslutning inden du ofre penge på andet. Set somme tider at tændrør ligner noget der har kørt 2-3 gange mere end de er beregnet til når folk klager over dårlig motorgang.  

Pøj pøj.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

sidder tændspolen ikke på enden af knasten?


 

Der er flere hjemmesider som ikke genkender bilens regnr. (der er betalt det der skal betales)

Nå men jeg har skiftet tændrørene og bilen startede straks. Og så slukkede jeg igen

Men 3-4 timer senere måtte jeg lade startmotoren køre i knap et minut og trække på gassen, for at få bilen startet. Da den så startede kørte den som den skal.

Og idag har den startet og kørt uden problemer.

Tiden vil vise om det var det der skulle til.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 05-04-2018 21:26:04

Der er flere hjemmesider som ikke genkender bilens regnr. (der er betalt det der skal betales)

Nå men jeg har skiftet tændrørene og bilen startede straks. Og så slukkede jeg igen

Men 3-4 timer senere måtte jeg lade startmotoren køre i knap et minut og trække på gassen, for at få bilen startet. Da den så startede kørte den som den skal.

Og idag har den startet og kørt uden problemer.

Tiden vil vise om det var det der skulle til.

 Hvis motoren ikke starter på normal vis er der også noget andet galt. Det må have væltet ud med motorfejl den gang der var en tester på kværnen. 

Har du ikke haft lys i motorlampen, da den ikke ville springe i gang eller ................... ?  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

tjooo ser du, det kan jeg faktisk ikke rigtig huske, men det tror jeg faktisk der var... Men den forsvandt så da motoren sprang igang.

Men nu her efter en køretur idag, skete fejlen igen. Jeg holdte ind til siden og stoppede motoren og startede igen og vupti så var jeg på vej igen.

Så nu har jeg bestilt en ny tændspole til cylinder 3 som computeren sagde der var fejl ved. Altså cylinder 3, ikke nødvendigvis spolen. Men den er bestilt og så skal jeg så bare skifte den på mandag.

Cylinder 3 - er det cylinderen i midten? hvordan finder man ud af det?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis