montering af DAB+ -antenne.

Hej. Jeg har en peugot 206+ fra ´11. Og jeg har besluttet at udskifte min gamle fm-radio til en med DAB+. Og jeg tænker, at det skal være med DAB+ antenne på taget, ikke i ruden.
Jeg har en Haynes manuel, så selve det at komme til at skifte, ser ikke kompliceret ud. Men jeg tænker på tæthed efterfølgende; vil det være en god ide at komme en klat silikone på. Både udenfor og indvendigt, eller er det for meget?

tillægsspørgsmål: Nogen anbefalinger af mærke radio, incl. cd, af den gamle cigaræske-størrelse?

Mange tak for alle input, som kan hjælpe :)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne ikke få plads til sådan en 2 modul Android radio. De er ret fede og kan ALT, incl. navigation. Med et datakort bag i (ekstra adapter på nogle) kan du bruge internet streaming istedet for DAB+. Evt. internet deling på din smartphone....

De fås også i england, så der ikke er nogle problemer med import afgift.

Min kollega har købt een til sin Suzuki Swift, den er ret lækker. Kan godt finde hjemmesiden til dig når jeg kommer på arbejde. Selvfølgelig er den fra Kina, men det er alt andet jo også. Lidt google gav https://www.autopumpkin.co.uk/ Se om de også har en ramme til netop din bil. Men skal nok finde adressen hvis det har interesse.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

ingen som har et bud på om jeg skal tætne med silikone?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har brugt noget tyndt PAVA, det er til at fjerne igen. Silicone kan du risikere klæber så fast, at du river lakken af, hvis du skal have udskiftet antennen.


fase
S. Fabrin skrev den 03-04-2018 10:17:58

Jeg har brugt noget tyndt PAVA, det er til at fjerne igen. Silicone kan du risikere klæber så fast, at du river lakken af, hvis du skal have udskiftet antennen.

 Der er mange Pava-produkter at vælge i mellem. Er det den som hedder Lakbeskytter? Nederst på siden.
http://pava.dk/bilplejeprodukter/

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Jeg har bare brugt den tynde penetrerende olie, som bruges til hulrumsbeskyttelse.


fase

Takker for hjælpen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis