Bevægelsescensor tænder lyset om natten

Jeg har en Servodan 41-227 bevægelsescensor monteret ved indkørslen til mit hus. Derudover har jeg en timer og en skumringscensor.

Normalt sørger min timer og skuringscensor for at mit udendørsbelysning er tænkt fra når der er mørkt til kl. 22 om aften. Hvor bevægelsescensoren sørger for at tænde lyset, hvis jeg kommer hjem efter kl. 22.

Jeg har dog det problem, at bevægelsescensoren af og til tænder alt mit udendørs belysning  midt om natten, sansynligvis fordi der løber en kat forbi.

Ved I om det er muligt at lave en løsning, hvor man kan overstyre, altså slukke for censoren? Jeg forestiller mig, at når jeg ved jeg kommer sent hjem, så kan jeg have censoren tændt, og ellers kan jeg have den slukket.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det enkleste er blot at sætte en afbryder til din bevægelsescensor, enten på til- eller afgangssiden.

En anden løsning kunne være at afskærme sensoren, således at den ikke når reagerer på bevægelser under 0,5 m i højden.

Sensoren kunne vel også udskiftes med en fjernbetjent afbryder der fungerer ved en app på din telefon.


Søren O

Katte plejer ikke at påvirke sensoren men grene der bevæger sig i blæsevejr og blade der flyver og rammer sensoren kan tænde lyset , og det kunne jo også være en natteravn der gik en sent aftentur..............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Vores Servodan følere reagere på katten, men kunne jo nok sættes ned i følsomhed.



Vi prøver igen, i morgen --

Sæt en afbryder på afgangssiden af sensoren, så afgangen kun er aktiv, når du tænder for den. Hvis du sætter afbryderen på fasen, som er tilgang, tænder sensoren i testfase, og du får lyset tændt et kort stykke tid.


fase

røv lige at åbne den sensor. Jeg har oplevet, at edderkopper traver rundt derinde.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis