Nogen herinde med en Stiga 47 AE akku plæneklipper?

Hej i gruppen. 

Jeg har besluttet mig for at jeg vil have mig en akku plæneklipper i år. 

Efter lidt research på nettet (first hands reviews er svære at finde) har jeg besluttet mig for at det skal være en Stiga 47 AE (S) dels pga. den er selvkørende og dels pga. Batteriet på den er 80v.

Men nu kommer mit problem. Den findes i to udgaver. En med et 4Ah batteri og en med 5Ah. Som elektriker er jeg klart på så mange Ah som muligt, med den gode høje spænding, men der er alligevel ca. 1000kr til forskel i prisen, for den ekstra Amp.

Vores grund er 700m2, og trækker man huset /indkørsel mm. fra, er vi jo hurtigt under 500m2. På papiret og de data Stiga nu opgiver, burde modellen med 4amp så være nok, men vi ved jo også alle at papir er taknemmeligt, og at der ikke altid er medvind på cykelstien. Med andre ord, jeg gider ikke opleve , at være nød til at oplade på halv vejen, og et ekstra 80v/5amp batteri koster alligevel 3000kr. 

Er der nogen der har erfaring med modellen, og ved om den virkelige kan slå op mod 900m2 på 5amp modellen f.eks ?


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har den, der ikke er selvkørende, med 4Ah.

Det rækker 3-4 klipninger, på en grund som i dit eksempel.

Det er en rigtig god maskine - kan kun anbefale.

Eneste "men" er at græsset ikke skal være for højt, men det er jo fordi det er bioklip.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Hold da op, 3-4 klipninger på et 4ah batteri ? Altså svarende til omkring 2000m2 ?  Det må være en ældre model du har så, når den ikke er selvkørende, eller ???? Men den selvkørende del, bruger helt sikkert en del power også..


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hvis sidste år er en ældre model, så...😎

Det er S'et det angiver at den er selvkørende.

Jeg vil tro at rækkevidden påvirkes meget af græssets længde og ja, den selvkørende del bruger selvfølgelig også strøm - hvor meget ved jeg ikke.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tænk sig.... Jeg havde kun luret at modellen uden S var 4aH og med S 5aH.... Havde slet ikke set at 5aH modellen var den eneste af de to der var selvkørende. Men det afgjorde det så lige for mig, for vil gerne have den selvkørende. Så jeg siger mange tak for hjælpen :-) Godt at hører at du er glad for din :-)


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis