Lyskæde med udtag i loftet

Hej
Jeg har en  almindelig lyskæde, hvor der for enden er helt almindelig stikkontakt til at
sætte i væggen.
Jeg vil gerne have denne lyskæde op og ligge på et skab hvor der lige over er et lampeudtag i loftet.
Må jeg klippe stikkontakt af lyskæde og så tilslutte lyskædden i lampeudtaget i stedet for ???

Det kan der vel ikke ske noget ved ??
Jeg mener, det er da den samme strøm den får fra væggen og fra loftet ?? Ikke ??

På forhånd tak

Mvh Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

.....tænkte på, at hvis det anbefales, ikke at klippe i lyskæden.... Kan jeg sætte en ledning i lampeudtaget i loftet - hvor der for enden er et helt almindelig hun stik.

Så kan jeg tilslutte min lyskæde i det stik og stadig tænde/slukke for den på væggen ??

OK ??

Glæder mig til at høre hvad i siger ??

Velkommen på lds

Jeg/vi har tidligere skrevet til en her på siden "klip du bare den af" i forbindelse med et specielt køkken apparat. Det viste sig så at selve "stikproppen" var en strømforsyning ligesom til en mobil telefon. Så dette apparat røg sig en tur. 

Ja er det en almindelig stikprop kan du klippe den af og montere den direkte.

Er der skrevet noget på den prim.230v sec. 12V eller lignende så er det slut med lyskæden hvid du gør det. 

Så vil du være sikkert så sæt et foto ind af "stikproppen" 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for det gode svar, men for at være helt sikker og ikke at klippe i lyskæden.... Kan jeg sætte en ledning i lampeudtaget i loftet - hvor der for enden er et helt almindelig hun stik.

Så kan jeg tilslutte min lyskæde i det stik og stadig tænde/slukke for den på væggen ??

OK ??

Glæder mig til at høre hvad i siger ??

Ja , det er en god løsning med et stykke ledning med et hunstik på , monteret i lampeudtaget , det er idiotsikkert..................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

velkommen til.

Ja, det kan du godt, brun til M1, blaa til N, gul-groen til PE og saa skulle det fungerer korrekt naar du saetter din ledning i.

At det ikke er 100% efter staerkstroems bekendtgoerelsens regler, er en anden side af sagen, men saa laenge du bruger 230V ledninger og stikprop, saa er der ikke noget galt "funktions messigt" i det, og du vil som du selv skriver, kunne taende den med lys-kontakten paa vaeggen.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis