Hvad skal det pudses op med?

Jeg har fjernet en gammel skydedør og en masse pladebeklædning i kælderen. Bagved er dette dukket op - gammel ydermure og sokkel. 

Hvad skal det pudses op med for at få en pæn, plan overflade der holder? Vi snakker op til 5cm forskel i dybden nogle steder. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej FeuerDK

Jeg ville lave noget bakke mørtel til at tage de største ujævnheder med, når det så er tørret op ville jeg bruge weber 280 og armeringsnet.

weber 280 skal påføres med tandspartel, hvor efter du kan trykke nettet fast i det og glatte det ud.

Herefter kan du påføre et lag weber 280 igen og lave en flot finish ( glittes med skum bræt )


VH

Fabi


 

Hvor fugtigt er der?

I min kælder har jeg brugt hydralisk kalkmørtel fra nordisk NHL fordi det anbefales af teknologisk institut når der er fugt. (i 0-4mm kornstørrelse ala bakkemørtel). Men nu har jeg også et 100 år gammelt hus, hvor der ikke er brugt så meget cement i den oprindelige konstruktion.

Det der ser lidt nyere ud med nogle letbeton blokke eller lignende, så du kan nok bruge det meste. Ville også starte med bakkemørtel som Fabi, men derefter tror jeg sagtens  du kan lave finish i en helt normal strandmørtel hvis du har lyst.  Blot du starter med et grundingsudkast med lidt ekstra cement i (eller kalk i hvis du arbejder med kalkmørtel) så sidder det fint fast. Weber 280 er kun nødvendigt hvis man vil hæfte ting på fliser eller andre helt glatte underlag - men bevares det er da nemmere at arbejde med, så hvis prisen ikke betyder så meget kan det også være en vej


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

De sidste 14 dage har der gennemsnitligt været mellem 45-50% luftfugtighed, så der er ingen umiddelbare problemer. 

Min tanke var også at slutte af med Strand mørtel og eventuelt silikat maling. Økonomien er da væsentlig, så jeg er glad for at kunne undgå Weber 280, hvis det er muligt. 

Men tak... Jeg har min opskrift, så jeg finder noget bakkemørtel, og pudser med strand. 

På byggemarked kan det sidste hedde finpuds mørtel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også