Toldregler, køb fra Island

Vil have købt lidt band merchandise fra Island, men er lidt usikker på toldreglerne, vedr. køb netop der fra. Syntes ikke lige det er lykkedes mig at, google mig til et præcist svar.

Så håbede på nogen herinde måske kendte svaret :-) 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er som fra andre ikke EU lande, at alt over 80 kr. skal fortoldes.

Vi prøver igen, i morgen --

Der eksisterer en samhandelsaftale (EFTA) med bl.a. Norge, Grønland, Island, Schweiz, Liechtenstein og Tyrkiet, der betyder at der typisk ikke skal betales told, når man som privat handler med disse lande. Du opkræves stadig dansk moms og evt. importgebyr jvf. ovenstående. Disse handelsaftaler er dog komplekse, så her må man evt. tage fat i Skat for at undgå overraskelser.

Du kan få mere information om reglerne for online handel og køb af varer uden for Danmark og resten af EU på SKATs hjemmeside.

Må hellere lige kontakte Skat efter påske :-) Men tak alligevel :-) 

Jeg spurgte lige min svigerdatter, der bl.a. underviser told- og speditør elever i den slags. Hold da op hvor hun kunne nævne mange regler. Men overordnet skal du betale dansk moms af alt der ligger over 80 kr. og ydermere told af det der ligger over 1150 kr. Men det er forskelligt fra hvilken land det kommer fra, og hvilke varer det er. Ligeledes er der forskel på om det er til firma eller private. 

En måde at komme lidt højere op er at deklarere det som en gave. 

På denne side kan man se meget mere.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis