Danfoss Eco 2

Hej

Jeg har på mange af mine radiatorer termostat på både fremløb og retur. Jeg påtænker at udskifte termostaten (der føler på rumtemperatur) med en Danfoss Eco 2, men jeg vil lade termostaten der føler på returvandet sidde, så jeg kan undgå at få en VVS mand ud. Kan det ikke fint fungere? Jeg tænker at åbne returtermostaten helt og så lade den nye Eco styre det hele. Hvad siger i, duer det?


mvh. Mads

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du lader returtermostaterne sidde, synes jeg at du skal udnytte dem. Du kan stille dem så du begrænser returtemperaturen til 25-30o. Det giver en ekstra sikkerhed for en ordentlig afkøling på din radiator. Og lad så blot din nye termostat sørge for resten.


Søren O
Søren O skrev den 29-03-2018 10:08:02

Hvis du lader returtermostaterne sidde, synes jeg at du skal udnytte dem. Du kan stille dem så du begrænser returtemperaturen til 25-30o. Det giver en ekstra sikkerhed for en ordentlig afkøling på din radiator. Og lad så blot din nye termostat sørge for resten.

 God ide Søren. Men hvordan ved jeg lige hvor de skal stå, det er jo svært at vide tænker jeg.

Du kan jo starte med at drøne dine fremløbstermostater helt op, og retur helt ned så bliver radiator kold. Så lukker du kun op for retur termostater til retur hjørnet at radiator virker til at være passende. Det er en måde at lære skalaen at kende på. Under denne proces skulle du gerne få det lidt for varmt i rummet, men det klarer fremløbstermostater når du igen sætter dem i normal tilstand.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skalaindstillingen på returtermostaterne burde svare til:

1 = 20o

2 = 30o

 3 = 40o

4 = 45o

Så jeg vil foreslå grundindstillin et sted mellem 1,5 og 2


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis