Samle KVIK skuffe skab

Til  min kælder har jeg købt et vaskeskab samt 2 skuffe skabe fra KVIK.

Tænkte det kan jeg godt selv samle...


Gik også fint indtil jeg skulle montere skinner til skufferne.

der er 3 skuffer i skabet.

Man skal i øvrigt nok selv have prøvet det for at fostå det jeg skriver herfra:

Samle vejl. siger at jeg skal montere første skinne i de første huller i skabsside.

Den næste i hul 11 og den sidste i hul 21.

Der er 23 huller og det passer også med 2 ekstra huller efter hul 21.

Når alle 6 skinner er monteret på de 2 sider skal man samle skabet med bunden og bagvæg.

problem er bare at den nederste skinne fylder så meget at bunden ikke kan være der.

Bundens dyvler kan ikke komme i hullerne fordi skinnen sidder for dybt i skabet.

Kun få mm men det er nok.

Jeg kan ikke gennemskue hvad jeg gør forkert og jeg tror ikke på produktionsfejl...


Jeg forventer ikke at ret mange forstår hvad jeg skriver og håber nok mest på at få fat i en der har prøvet det før :-)

Ellers må jeg jo forbi Kvik på lørdag :-)



Katmus
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lige samlet et komplet Kvik Mano køkken her hjemme. Det er rigtigt nok, at den nederste skinne til skuffen kan skrabe på bundpladen. Jeg måtte løsne skinnerne igen, så bunden kunne monteres og så først derefter skrue skruerne til skinnen i bund. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svar :-)


jeg må prøve igen.


Skinner skal skrues fast med både de nder euro skruer der passer i de forborede huller samt alm. selvskærende.

Men da hul i skinne sidder forskudt i forhold til de forborede, så er det svært.

Ellers må jeg nøjes med de skrue de selvskærende i.



Katmus

tænker det ses tydeligt her.... det er ikke fysisk muligt når kun halvdel af hul er synligt :-)

Skinnen står på bunden af skab og det halve hul der anes er første hul af de 23 huller der går op til toppen af skabet.

Skal den sidde i hul 2?

Passer bare ikke rigtigt med tegning.


Katmus

Hvad er det for et Kvik køkken?



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har et Mano-køkken og nederste skuffeskinne er monteret helt nede. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Skal jeg komme med det dummeste spørgsmål Skal huller ikke tælles fra oven.?

Jeg har samlet andre skabe med lignende skuffe skinner. Der sidder nederste skinne med ca. 10 mm ned imod bunden. Jeg vil mene at du sagtens kan sætte dem 1 tak længere oppe og så sætte front lågen på efter det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jeg prøver lige at samle nogle skuffer og så må jeg prøve mig frem


Katmus

Har samlet 3 skuffer til et skab.

Skinne skal sidde i det første hul for at det poasser og den kan ikke flyttes.

Men da der er et ekstra hul i skinnen kan jeg vælge selv at bore et nyt i skabssiden.

Gør jeg dog først når jeg har talt med KVIK lørdag.

Problemet er i alle 3 skabe jeg har.

Lidt mere i de 2 af dem.



Katmus
Wezio skrev den 29-03-2018 12:16:28

Hvad er det for et Kvik køkken?


Ved faktisk ikke hvad det hedder.

helt standard nok det billigste XXL str. med standard hvide laminat skuffer med de der stænger fra bagende til forkant. 


Katmus
ev elmand skrev den 29-03-2018 12:21:51

Skal jeg komme med det dummeste spørgsmål Skal huller ikke tælles fra oven.?

Jeg har samlet andre skabe med lignende skuffe skinner. Der sidder nederste skinne med ca. 10 mm ned imod bunden. Jeg vil mene at du sagtens kan sætte dem 1 tak længere oppe og så sætte front lågen på efter det. 

 Hej ev

Kunne jeg måske, men så skal jeg flytte flere ting på skuffe bagside.

Tror det er enmmere at bore nogle nye huller i skabsside.


Katmus
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis