Samle KVIK skuffe skab

Til  min kælder har jeg købt et vaskeskab samt 2 skuffe skabe fra KVIK.

Tænkte det kan jeg godt selv samle...


Gik også fint indtil jeg skulle montere skinner til skufferne.

der er 3 skuffer i skabet.

Man skal i øvrigt nok selv have prøvet det for at fostå det jeg skriver herfra:

Samle vejl. siger at jeg skal montere første skinne i de første huller i skabsside.

Den næste i hul 11 og den sidste i hul 21.

Der er 23 huller og det passer også med 2 ekstra huller efter hul 21.

Når alle 6 skinner er monteret på de 2 sider skal man samle skabet med bunden og bagvæg.

problem er bare at den nederste skinne fylder så meget at bunden ikke kan være der.

Bundens dyvler kan ikke komme i hullerne fordi skinnen sidder for dybt i skabet.

Kun få mm men det er nok.

Jeg kan ikke gennemskue hvad jeg gør forkert og jeg tror ikke på produktionsfejl...


Jeg forventer ikke at ret mange forstår hvad jeg skriver og håber nok mest på at få fat i en der har prøvet det før :-)

Ellers må jeg jo forbi Kvik på lørdag :-)



Katmus
Til  min kælder har jeg købt et vaskeskab samt 2... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at kigge på dit billede. Til venstre for skuffeskinnen ses nogle små fordybninger, deri skrues skinnen fast med selvskærende skruer, giver det mening?


Med venlig hilsen

Anders

Nej desværre ikke det de mærker er til... måske er den ene til den selvskærenden skrue.

Hver skinne skal skrues fast med 2 stk. EURO skruer i de forborede huller (de 23 huller).

Samt 3 stk. selvskærende.

men som skrevet før... jeg vil ikke gøre problemet større end at jeg bare selv borer nogle nye huller til de EURO skruer.

Skal bare passe på ikke at bore igennem :-)


Katmus

Øh, som jeg læser monteringsvejledningen, så skal der netop ikke bruges euro-skruer til den nederste skinne, men kun 4 selvskærende. Hvilket også passer med at der står, at der er 10 stk selvskærende, 4 til nederste skinne og 3 til hver af de øvrige.

At den nederste skinne kan nøjes med de selvskærende, er nok netop fordi skinnen er støttet af bunden.

Som djaydjay skriver viser monteringsvejledningen, at der kun skal bruges  4 selvskærende skruer i nederste skinne. Så passer det med at skinnen støtter på bunden. Dog vil jeg sige, at der skal bruges 2 X4 selvskærende ved bunden og 1 i hver af de resterende skinner.


fase

En trøst er det dog at min kone og kammerat heller ikke kunne se det... specielt konen :-)


Katmus

Sådan er det bare, når hjernen en gang har aflæst en tegning, - så spilder den ikke energi på at analysere på det synsindtryk igen, - den kender jo resultatet.   

Der skal en form for reset til før den analyserer igen på det, - selv hvor man siger til sig selv: "Se nu ordentligt efter",  så kan det være en fordel at vende tegningen på hovedet eller lign. 

Skøn iagttagelse af hvordan vores hjerne sparer på kræfterne. Det bekræfter jo bare at vi ser "det vi vil se" Så jeg vil tro at du inden konen og kammeraten kiggede på det har sagt noget i retning af " kan i ikke se der er et problem"  Så er de ligesom djaydjay skriver blevet forprogrameret til at se problemet.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis