Anbefaling af bore eller slagboremaskine

Hej skal bore hul i beton i lejligheden. Jeg er blevet i tvivl hvad jeg skal købe. Har ikke styr på bore/slag maskine så ved ikke hvilken jeg skal vælge. 

Skal bare købe en som jeg kan bruge til lejligheden så det behøver ikke være noget dyrt. Det må gerne være en man både kan bore og skrue. 


Håber i kan hjælpe 😊

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke låne en hos viceværten ?

Men ellers gå efter en borehammer, ellers kommer du ingen vejene i betonbyggeri.

Denne her kunne være et bud.

https://www.harald-nyborg.dk/p5701/ford-bore-mejselhammer



Vi prøver igen, i morgen --

problemet er at hvis det er betonvægge/lofter så skal man op i det der hedder en borehammer en alm bore/slagboremaskine kan ikke klare den opgave, og en borehammer er ikke velegnet til at skrue, 

Hmm okay...

Kunne denne her også være en mulighed? 

https://www.silvan.dk/bosch-pbh-2100-re-borehammer?id=2660-7433272

Den er på tilbud 

jeg ville bruge de 100 kr mere på den som je_ns anbefaler den har en slagkraft på 2,4 joule mens boschen "kun" har slagkraft på  på 1,7 joule, desuden får du både bord og mejsler med til modellen fra haral-nyborg :-)

Annonce

Hvis det er beton, så glem alt om en kombimaskine. Du skal bruge en borehammer.

Mit råd: køb en skrue/boremaskine til alt det andet du skal lave.

Planlæg så hvad der skal bores i beton, og lej en borehammer en dag eller to.


Den Bosch du linker til er jeg selv kommet til at købe engang. Den slår simpelthen for lidt til vores betonvægge — den har det med at smelte spidsen af borene i stedet for at slå hul i væggen. Den er sikkert fin til andre ting, mindre hård beton eller murværk måske.

Som der bliver sagt her: kig på slagkraften i J, hvis du har hårde betonvægge. Jeg endte med at købe en metabo borehammer på 2,3 J i stedet for. Den kostede iøvrigt mindre end den fra Bosch.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis