Betongulv 1 sal/badeværelse

Hej med jer LDS folk

Jeg skal til at lave et badeværelse på min 1 sal.

Jeg vil gerne have betongulv med fliser som afslutning.

Jeg er i tvivl om bjælkelaget kan holde.

Rummet er ca. 10 m2

De eksisterende bjælker er 170x100 mm med et spænd på 4 meter 

( ligger af på remmen og bærende væg)

Jeg kunne godt tænke mig at skære 7 cm af de eksisterende bjælker, for at sænke gulvhøjden.

Samtidig havde jeg tænkt mig at forstærke konstruktionen ved at lægge heb stålbjælker 10x10 imellem de eksisterende bjælker (3 stk.)

Betongulvet+ varmeslanger skal støbes på Dufor svalehalepladder med 4 cm beton lag.

Nogen der har erfaring med om dette vil kunne bære ?

Mvh.

Fabi



 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

kommer an på hvor langt der et mellem dine stålbjælker - træprofilerne er ikke meget værd hvis du skære 70mm af. HEB100 skal nok kunne bære, jeg ville mere være bekymret for at det bliver for slapt og at dine nedbøjninger bliver for store. På et flisegulv vil det give revner i fugerne.


 Certificeret Statiker

Det giver ca 5mm deformation! Det burde jo være fint; jeg vil nok tilråde at der maks er en deformation på 6,7mm - og kapaciteten af stålets bæreevne er heller ikke et problem. Men jeg synes det er ldit snævert - jeg ville nok vælge at lægge et ekstra HEB profil, dels for at gøre dækket stivere ift. deformationen, men også for at lave en bedre fordeling på væggene hvor bjælkerne ligger af!


 Certificeret Statiker

Jeg har med stort held brugt nogle afkoblingsplader fra

http://www.schlueter-systems.dk/fliselaegning-pa-kritiske-undergrunde.aspx

har aldrig haft en revnet flise, og mit undergulv er et traegulv.


Karsten

Hej med jer 

Mange tak for svarene på mine spørgsmål.

Har besluttet at bruge 4 stk. heb 100.


Ingenioeren 

Takker mange for det meget fyldestgørende svar, super fedt at nogen der har styr på det, gider hjælpe med tvivls spørgsmål. 

God påske

Mvh.

Fabi.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis