Behandling af træmøbel?

Hej med jer :) 

Jeg faldt over en træstol her i dag, som jeg bare måtte have med hjem. Træet/olien/overfladebehandlingen er en smule slidt på armlænene. Hvis jeg gerne vil puste nyt liv i træet, hvad skal jeg så gøre? Jeg ville gerne have at træet får den samme mørke farve. 

Skal jeg slib træet ned og behandle det med eller anden form for olie? Hvilken olie ville være bedst og er det overhovedet olie der skal bruges? 

Mvh. 

The træ novice :) 




Tread
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det korte svar: mal stolrammen...

Din bambus stol ser ud til at være lakeret, og vil du have det hele ens og pænt skal al lak fjernes, enten kemisk eller mekanisk, for at en bejdse kan indfarve. Det er et stort arbejde og det er et spørgsmål om stol og samlinger holder til dette. 

Vh. Carsten


 

Ja Bambus er noget svært noget at have med at gøre hvis det skal være indfarvet, da det er svært og få til at suge væske. 

Personligt ville jeg glæde mig over den patina stolen har fået, da det gør den næsten skriger, sæt dig i mig, her sidder du lige så behageligt som dine forgængere.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Super.  Mange tak for jeres svar. Nu ved jeg i det mindste det er bambus jeg har at gøre med lol. Maling eller lidt pleje. Jeg kaster mig over det og god påske til jer. 


Tread
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også