Tilbygning

Hej. 

Jeg skal have lavet en tilbygning på mit eksisterende murstens-hus, som har pudsede vægge.
I tilbygningen skal der være gulvvarme og taget skal være fladt. I den ene ende af tilbygningen skal der være et lille badeværelse.  

Jeg vil i den forbindelse høre hvordan I ville opbygge muren uden brug af mursten? Fra start til slut. 

Ser frem til svar. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slet ingen der kan hjælpe? 

Havde tænkt på at bruge blokke og multiplader inderst.

Jeg har ikke søgt endnu. :-) 

Kommer jo an på hvad for et udtryk du ønsker din tilbygning skal have. Men gasbeton som bagmur - hvad vil du bygge formuren i hvis det ikke skal være tegl.


 Certificeret Statiker

Hvad med termoblokke?

 - det giver gasbeton indv. og udvendigt (til puds)

http://www.hplush.dk/termoblokken

Et helt andet alternativ er træskelet med udvendig beklædning efter eget ønske



Mvh Simon
Bygningsingeniør

Hej Simon.

Tak for dit råd! 

tja, hvis det skal være, jeg ville også sige træskelet, men skal der være en indermur? kan det ikke bare være med 2xgibsplader? det er selvfølgelig kun hvis det er ikke er meget støj hvor huset ligger, så er tunge mure bedre...

Det skal siges, jeg går selv og overvejer en udbygning, og vil gerne holde det så nemt som muligt, men vi bor desværre op af S-banen, så alt tanke om træskelet og lette mure er udelukket, det skal være mursten, og jeg har aldrig prøvet at mure, så tanken er endnu at det bliver lavet af håndværkere, men jeg ville rigtig gerne lave det selv :)

Helt enig. Jeg synes også det giver langt mere værdi med tunge mure - så for mig personligt er det at foretrække. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis